47 528 läst ·
122 svar
48k läst
122 svar
Erbjudande från Open infra. Luringar?
Verkar vara bra avtal.
1Gbit/s och nedåt är konfigurerbart på den fiberanslutning som installerats. Men kan i en framtid ökas med lite hårdvarubyte då jag utgår från att 1Gbit/s är det som används idag som gränssnitt för fiberanslutning.
1Gbit/s och nedåt är konfigurerbart på den fiberanslutning som installerats. Men kan i en framtid ökas med lite hårdvarubyte då jag utgår från att 1Gbit/s är det som används idag som gränssnitt för fiberanslutning.
Jo, dom byggde utan någon nämnvärd fördröjning i vårat område. Dock är kvaliteten på utförandet inte den bästa med fiber bara någon dm ner i marken på många ställen och dåligt återställt där de plöjt/grävt över vägar och liknande.Julia35 skrev:
Det var ett antal avbrott i våras/början av sommaren när bönderna började plöja och andra grävprojekt kom igång efter tjällossningen. I övrigt har det funkat enligt förväntan.
Hos oss byggde dom i alla fall inte enligt "robust fiber".
Och nu är det ju liksom för sent att göra någonting åt det.
Då tänker jag på fiberkablar som bara är nedslängda på marken, vattenfyllda fiberbrunnar och skåp som bara är nedgrävda utan dränerande material i botten.
Men allting funkar ju när det är nytt, så man får väl njuta så länge det går.
Jag har dock väldigt ofta kortare avbrott, på några minuter, vilket är oerhört irriterande.
Men har satt upp en mobil "failover", så att jag kan jobba ostört hemifrån.
Det har gått snart ett år av dom tre som jag har bundit mig på, så efter det får vi se.
Om det fortfarande fungerar så kommer jag naturligvis att fortsätta att ha fibern, men jag räknar inte med att den är tillförlitlig över tid.
Och nu är det ju liksom för sent att göra någonting åt det.
Då tänker jag på fiberkablar som bara är nedslängda på marken, vattenfyllda fiberbrunnar och skåp som bara är nedgrävda utan dränerande material i botten.
Men allting funkar ju när det är nytt, så man får väl njuta så länge det går.
Jag har dock väldigt ofta kortare avbrott, på några minuter, vilket är oerhört irriterande.
Men har satt upp en mobil "failover", så att jag kan jobba ostört hemifrån.
Det har gått snart ett år av dom tre som jag har bundit mig på, så efter det får vi se.
Om det fortfarande fungerar så kommer jag naturligvis att fortsätta att ha fibern, men jag räknar inte med att den är tillförlitlig över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ekonomi, hur gör ni med inköpen från kedjorna!?
Bostadsrätt -
Nytt erbjudande från IP-Only
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Fick ett ”erbjudande” från IP-only
Varning för erbjudande från Bahnhof
Erbjudandet från XL-BYGG
Verktyg & Maskiner