Fairlane
Diskussionen kom från att man inte måste fakturera 100% utan 78 timmar räckte för betala en medianlön om timpriset var som i ByggaHus undersökning. Sen måste man givetvis ha in fler timmar för att göra vinst och täcka upp andra kostnader.
Däremot finns det givetvis inte någon koppling mellan hur många timmar som faktureras och hur många timmar man får lön för.

• Gilla
nb. och 1 till
  • Laddar…
A
Just kontaktat Claes Olsson
som har fixare för mindre jobb,
De sa de skulle ta 5 tim,

men när ringer åter i H vill boka
hör ingen av sig åter ...
De får gärna flaska på med
marginal, bara det syns i offert

Annn555 skrev:
Just kontaktat Claes Olsson
som har fixare för mindre jobb,
De sa de skulle ta 5 tim,
5 timmar är ju knappast mindre jobb heller. Att byta FTX-system eller installera LLVP tog inte ens så lång tid sist jag gjorde det...

Anlitade Clas Fixare för att sätta upp ett par gardiner(skenor) i betongvägg.Blev runt 650kr e ROT. Helt okey tyckte jag. Men en annan gång skickade jag förfrågan till dem om att sätta ihop en större köksö byggd av snickeri enligt våra spec.. Alla delar på plats i kök utom bänkskivan. De skulle ha en 12-15t vill jag minnas å 2 man. Rätt hutlöst, ville nog inte ha jobbet.Lösningen blev att jag tog dit en gamnal snickarefrån veteranpoolen. Hjälpte till själv lite men räkningen blev bara ca 3500kr vill jag minnas.
Ska ha en elektriker som sätter några nya eluttag, ny starkare dimmer o lampor, dragning el via vägg för installation tvättmaskin. Inkl material så tar han 1100kr/timme och tippar kostnaden blir 5-10t e ROT. 1 dags jobb. Tycker det verkar rätt okey. Varken jättedyrt eller jättebilligt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.