morsan skrev:
Använder samma nick här som på alla andra ställen jag surfar på, men borde kanske kalla mig farmor sedan ett år  ;D
Då får man säga GRATTIS! :D
 
Qudan......kommer från barraQuda som jag hade tidigare, men som försvann ut i perreferin här på forumet.....nicket e taget från bilen och ºººfiskenººº.......hmmm.....e man en ful fisk eller? :o :P ::)
 
Kermit har hängt med länge nu. Har till och med lyckats förtränga varför det en gång blev så...
 
skyfox....


var ett spel som jag var guda bra på så då tyckte jag att skyfox låter som en bra "gamer" (spelare)

därför tog jag detta namn
 
Många andra förslag godkändes inte! Lillbjorn skulle egentligen vara Lillbjörn - en översättning av mitt efternamn - men det ratades också. Fantasin tog slut.

 
Har min blivande bostad i en liten by som heter Moliden och min fastighetsbetäckning är 1:41
 
Vesta är hemmets och härdens gudinna.
Min avatar är Vestas tempel i Rom.

Ett halvt decennium på teologen sätter sina spår... ;D
 
Coolman för att polare tycke rjag är cool...

Så Coolman blev det sen -96 och använder alltid den nick i alla andra ställen. Ibland är den nick upptagen så blir min nick då "Coolman of course" :P
 

Kallades Pox när jag gick i skolan ( klass 4 till 9 ).
Det kom sig helt enkelt av:
Jonas
Jonte
Jocke
Jocks
Pocks
Pox

Sen lade jag till så att det blev Poxeman när jag skulle registrera den första mailadressen på Hotmail, det har hängt med ett tag nu!
 

Min avatar använder jag överallt på nätet, t o m i mailet.

Det står för: Jag i Sverige: Sw-Eli

Elsa heter jag egentligen men många vänner kallade mig för Eli.

 
Mangelito skrev:
Dogge Doggelito Idit

Mange Mangelito...

Svenne wannabe vato loco.

Rinkeby - Alby - Småland. Hårda områden kräver ett vato namn  ;D
Fett me hood på en cykel som e snodd....
 
Första namnet som ploppade upp i huvet när jag skulle regga mig. Heter inte så. Men visst låter det fint! ::)
 
Det här var ju kul.

Nix är en sammanslagning av Niks som är löst kopplat till mitt för- och efternamn.
Det har hängt med ett tag på lite olika ställen.

Dessutom är det litegrann en ordlek, då det i verkligheten knappast är ett ord jag använder speciellt ofta, då jag hellre ser lösningar.

Så det är helt enkelt en anomali.
Namnet ställt mot min personlighet.
Ett slags Yin-Yangförhållande...
 
hanneli - det användarnamn jag fick som mailkonto på universitetet - 95, kopplat för- och efternamn, fast sistnämnda stämmer inte riktig längre :) Dock hängd med som användarnamn på lite olika fora sedan.
 
Gum-gum förstås :-) och så behövde jag något i kombination å då kom det en blixt ifrån ovan!
Ett gammal alias på Forum är ju scumgummi så slår man ihop dem!
Hhihihi - bättre hälften stönade och tog sig för huvet!
Vad får Du allt ifrån och på den vägen är det....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.