31 545 läst ·
226 svar
32k läst
226 svar
Era Byggahus-forum-namn?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Ave Eva! 
Det lilla arv jag har kvar från norrland: geschwint
geschwint: det gick ju geschwint (snabbt, lätt, smidigt).
Så jag använder geschwint överallt. Dess betydelse på Tyska är ungeför detsamma enligt min fru som är 50% tyska.
geschwint: det gick ju geschwint (snabbt, lätt, smidigt).
Så jag använder geschwint överallt. Dess betydelse på Tyska är ungeför detsamma enligt min fru som är 50% tyska.
Mitt nick föddes ut ren desperation. Skulle registrera mig på ett stort forum för många, många år sedan och började med att tänka till för att få ett fint namn. Men det var upptaget. Sen fortsatte det med oändligt många försök tills jag höll på att bli rent skogstokig. Slutade med att jag slumpartat plockade ord jag fick ögonen på och så råkade jag knappa in "framerate" då det stod skrivet på en grafikkortslåda på mitt bord.
Har funderat på att ändra flera gånger eftersom jag inte riktigt vet hur andra tolkar det. :-/
Har funderat på att ändra flera gånger eftersom jag inte riktigt vet hur andra tolkar det. :-/
8) OK, eftersom tråden äntligen verkar ha somnat. Då är det dax för avslöjandets minut. :
Mitt namn är: Libommi
Nädå, jag bara skojar. ;D
The winner is:
kire
Immobil kommer som sagt från tyskans Immobilien = fastigheter resp. Immobilienmakler = fastighetsmäklare.
Jag har ett förflutet som fastighetsmäklare här i Sverige. Fann efter några år att försäljning till tyskar var mitt gebit. Sålde under en period även nyproducerade svenska hus till Tyskland (= har alltså varit trägnagare ;D). Halkade därmed in på en annan bransch som jag inte vill göra reklam för här (fast vissa kan redan lista ut vad det är
).
Numera har jag som bisyssla att hjälpa vissa svenska mäklare att sälja svenska fastigheter till tyskar.
Om kire Pm:ar eller mailar mig sin adress, så skickar jag en oskrapad trisslott*.
Calle Anka får som tröstpris en tianlott* om han gör sammalunda.
*Fotnot: För vinster över 10 000:- förbehåller jag mig rätten till 10 %! ;D
Mitt namn är: Libommi
Nädå, jag bara skojar. ;D
The winner is:
kire
Immobil kommer som sagt från tyskans Immobilien = fastigheter resp. Immobilienmakler = fastighetsmäklare.
Jag har ett förflutet som fastighetsmäklare här i Sverige. Fann efter några år att försäljning till tyskar var mitt gebit. Sålde under en period även nyproducerade svenska hus till Tyskland (= har alltså varit trägnagare ;D). Halkade därmed in på en annan bransch som jag inte vill göra reklam för här (fast vissa kan redan lista ut vad det är
Numera har jag som bisyssla att hjälpa vissa svenska mäklare att sälja svenska fastigheter till tyskar.
Om kire Pm:ar eller mailar mig sin adress, så skickar jag en oskrapad trisslott*.
Calle Anka får som tröstpris en tianlott* om han gör sammalunda.
*Fotnot: För vinster över 10 000:- förbehåller jag mig rätten till 10 %! ;D
