2 416 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Er detta standard när det gäller tomter?
"Tomtstorlekarna är ca 1200 m2. I tomtpriset ingår avstyckning med utsättning av tomtrör vid tomtgräns, kommunalt avlopp och vatten från en gemensam anläggning samt el kommer dras fram för anslutning vid tomtgräns till alla tomter. Tomtpriset är mellan 595.000 kr och 850.000 kr".
Vad mer kommer det att behöva göras på tomten menar jag? Dessa tomter finns strax utanför Uppsala.
Vad mer kommer det att behöva göras på tomten menar jag? Dessa tomter finns strax utanför Uppsala.
Først skall du betala anslutningsavgifter till kommunen før el o VVS, hør med kommunen om priser (brukar ligga omkring 100.000 +- ??? ) Lantmæteriførrættningen verkar ju ingå (avstyckning ingår) men ingår nybyggnadskarta? annars skall en sådan tas fram. Dessutom skall du gøra grundprov p tomten, før att få veta om pålning eller annan åtgærd krævs, ex sprængning, ær nødvændigt.
Sedan tillkommer ju allting med huset och gløm inte planering av tomten... ær inte helt gratis direkt med att få en fin och vælanlagd tomt med såvæl belæggningssten till infart, uteplatser o kansek runtom huset samt græs o buskar/træd.
Har sækert glømt ngt men detta var vad jag kom på så hær meddetsamma.
Ring annars till den som sæljer tomten o fråga om han/hon vet ngt om det som tillkommer.
lycka till!
Sedan tillkommer ju allting med huset och gløm inte planering av tomten... ær inte helt gratis direkt med att få en fin och vælanlagd tomt med såvæl belæggningssten till infart, uteplatser o kansek runtom huset samt græs o buskar/træd.
Har sækert glømt ngt men detta var vad jag kom på så hær meddetsamma.
Ring annars till den som sæljer tomten o fråga om han/hon vet ngt om det som tillkommer.
lycka till!
Vilken ängel, tack för all gratis info!!! Det är ett husföretag som säljer tomterna, vi köper även huset genom de. Fick ett fast pris av de på tomt o hus + allt där emellan, men enligt vad jag har hört så är det inte ovanligt att det ändå tillkommer avgifer för flera hundra tusen som hussäljaren "glömde" berätta om. Hoppas inte att fallet är så, ska vara väldigt envis och fråga ut honom ang det du skrev om. Tack, tack!
Lite avgifter som inte brukar ingå från husföretagen är bygglov och byggsamråd. Det som dock brukar bli stora pengar är markarbeten. Husföretagen brukar ha diffusa begränsningar om hur mycket som ingår, och måste det sprängas, pålas odyl så kommer det att kosta extra.
kom på att jag glømde att næmna att du skall undersøka på vilket belopp det skall søkas lagfart (det ær på kostnaden før tomten) samt kostnad før gravationsbevis.
Lycka till
Anna
Lycka till
Anna
Klicka här för att svara