Hej allihop!
Vi ska bygga hus till hösten och funderar på att lägga epoxy golv i kök, badrum, tvättstuga och hall.
Golvet vi tänkte lägga är i så fall flinggolv från Flowcrete,
är det någon här som har erfarenhet av deras Kristalina golv?
Vad är fördelar/nackdelar med epoxy golv?
Vi tar gärna emot inspirationsbilder också!
Vi ska bygga hus till hösten och funderar på att lägga epoxy golv i kök, badrum, tvättstuga och hall.
Golvet vi tänkte lägga är i så fall flinggolv från Flowcrete,
är det någon här som har erfarenhet av deras Kristalina golv?
Vad är fördelar/nackdelar med epoxy golv?
Vi tar gärna emot inspirationsbilder också!
Nu har vi lagt vårt epoxygolv! Kristalinagolv från flowcrete i färgerna clementine & emerald.
Funkade inte att lägga i badrum pga inte våtrumsklassat... men resten blev fantastiskt!
Så nu kan vi dra palltruckar genom huset och använda högtryckstvätt när det blir smutsigt
Vad tycker ni?
Funkade inte att lägga i badrum pga inte våtrumsklassat... men resten blev fantastiskt!
Så nu kan vi dra palltruckar genom huset och använda högtryckstvätt när det blir smutsigt
Vad tycker ni?
Coolt och vågat med färgerna! Mer övergripande bilder så man får ett sammanhang?
Vi är väldigt nöjda med helhetenTotalControl skrev:
Golvet är glansigare/glittrigare i verkligheten!
Medlem
· Blekinge
· 12 231 inlägg
Hur lägger man ett sådant golv? Är det på betong?
Medlem
· Blekinge
· 12 231 inlägg
Fint!
OT: Jag ser ett stort vitt inbyggt skåp i hallen. Är det så nuförtiden man installerar fördelarskåp till golvvärme? Finns det ingen diskretare plats?
OT: Jag ser ett stort vitt inbyggt skåp i hallen. Är det så nuförtiden man installerar fördelarskåp till golvvärme? Finns det ingen diskretare plats?
Tack! Vi skulle haft fördelarskåpet på en annan vägg men det fick inte plats. Kommer bli ett till skoställ plus hatthylla osv vid skåpet när vi flyttat in så kommer döljas en del!T Thomas_Blekinge skrev:
Riktigt häftigt. Och ju mer jag tänker på det och accepterar det jag ser så är det riktigt snyggt också!
Kristalina innehåller inte sand utan flingor.henke_benke skrev:
Först slipades betongplattan,
Sen målades golvet med en färgad primer,
Sen på med flingor,
Golvet dammsögs,
Och så några lager lack!






