Hej allihop!

Vi ska bygga hus till hösten och funderar på att lägga epoxy golv i kök, badrum, tvättstuga och hall.
Golvet vi tänkte lägga är i så fall flinggolv från Flowcrete,
är det någon här som har erfarenhet av deras Kristalina golv?
Vad är fördelar/nackdelar med epoxy golv?
Vi tar gärna emot inspirationsbilder också!
 
  • Gilla
Lundholmskan
  • Laddar…
Nu har vi lagt vårt epoxygolv! Kristalinagolv från flowcrete i färgerna clementine & emerald.
Funkade inte att lägga i badrum pga inte våtrumsklassat... men resten blev fantastiskt!
Så nu kan vi dra palltruckar genom huset och använda högtryckstvätt när det blir smutsigt :crysmile:
Vad tycker ni? :D
 
  • Nyinstallerat epoxygolv i orange med skimrande kristallina partiklar och rum i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny lagt glänsande epoxygolv i grönt med reflexer, ej våtrumsklassat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat kristallin epoxygolv i färgerna clementine och emerald med högblank yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
DataJonny och 1 till
  • Laddar…
Coolt och vågat med färgerna! Mer övergripande bilder så man får ett sammanhang?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Coolt och vågat med färgerna! Mer övergripande bilder så man får ett sammanhang?
Vi är väldigt nöjda med helheten :D
Golvet är glansigare/glittrigare i verkligheten!
 
  • Renoverat kök med glansigt terrazzogolv, grå skåp och vitvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med glansigt, glittrigt orange golv, vit trappa och dörrar samt en skobänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat rum med glittrigt grönt golv, vit tvättmaskin, stege och skåp under montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med grönt glittrigt golv, vit garderob och fönster med röda gardiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hur lägger man ett sådant golv? Är det på betong?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur lägger man ett sådant golv? Är det på betong?
Vårt är lagt på slipad betongplatta, är golvkonsult kalmar som lagt det :)
 
Fint!
OT: Jag ser ett stort vitt inbyggt skåp i hallen. Är det så nuförtiden man installerar fördelarskåp till golvvärme? Finns det ingen diskretare plats?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Fint!
OT: Jag ser ett stort vitt inbyggt skåp i hallen. Är det så nuförtiden man installerar fördelarskåp till golvvärme? Finns det ingen diskretare plats?
Tack! Vi skulle haft fördelarskåpet på en annan vägg men det fick inte plats. Kommer bli ett till skoställ plus hatthylla osv vid skåpet när vi flyttat in så kommer döljas en del!
 
Riktigt häftigt. Och ju mer jag tänker på det och accepterar det jag ser så är det riktigt snyggt också!
 
  • Gilla
öland88
  • Laddar…
H
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur lägger man ett sådant golv? Är det på betong?
primer epoxy och sand
avjämning av golvet. med epoxy
färgad sand läggs på avjämning.
lack av epoxy.
plus all pyssel med "uppvik"

sök på fogfria golv. då kan även hjälpa dig om du vill göra jobbet själv
 
  • Gilla
DataJonny och 1 till
  • Laddar…
henke_benke skrev:
primer epoxy och sand
avjämning av golvet. med epoxy
färgad sand läggs på avjämning.
lack av epoxy.
plus all pyssel med "uppvik"

sök på fogfria golv. då kan även hjälpa dig om du vill göra jobbet själv
Kristalina innehåller inte sand utan flingor.
Först slipades betongplattan,
Sen målades golvet med en färgad primer,
Sen på med flingor,
Golvet dammsögs,
Och så några lager lack!
 
H
Ö öland88 skrev:
Kristalina innehåller inte sand utan flingor.
Först slipades betongplattan,
Sen målades golvet med en färgad primer,
Sen på med flingor,
Golvet dammsögs,
Och så några lager lack!
ok. missade några steg.
och att du har flingor.
ber om ursäkt
 
  • Gilla
öland88
  • Laddar…
H
så färgad primer först?
ingen kulör i "lack"?
 
henke_benke skrev:
så färgad primer först?
ingen kulör i "lack"?
Precis! Lacken är klar :)
 
H
Ö öland88 skrev:
Precis! Lacken är klar :)
har inte sett fogfria golv läggas privat. bara storkök och ventilationshallar och garage, dom är mera halkfria golv.
tack för din info öland88 (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.