ni som satt ihop Epoq stommer:

dessa skruvas ju ihop och min fundering är om man ska skruva skruven så att den stannar innan den in i melaminet eller om man ska skruva in skruven så att skruvskalleninte känns när man drar fingret längs melaminet och över skruven.

jag har gjort det senare på något skåp och det känns nästan som att skåpet blir ihoptryckt i ändarna.

Vet inte riktigt var du menar men syftar du på när du sätter ihop stommarna med varandra då de monteras upp på väggarna så brukar jag alltid dra ihop stommarna med 3,5x30mm träskruv med försänkt skalle in i melaminet så det blir slätt.
Placerar de främre mellan gångjärnsplattan och framkanten på stommen så att de döljs när luckorna är påhängda.
Detta fungerar alltid kanon och blir mycket snyggare än de skruvar som vissa leverantörer skickar med som är avsedda för att sätta i hålbilderna efter man genomborrat dessa.

Har inte ens tänkt att det blir så. Jag drar i den tjocka insexskruven precis så det livar med ytan på melaminet.

ok jag menade när man skuvar ihop stommen. Epoq stommarna skruvas ihop dvs inte ikea varianten med försänkt "mutter".

ok så verktygsgurun när du drar handen över melaminet så känner du inte skruven?

JanneSjo skrev:
ok jag menade när man skuvar ihop stommen. Epoq stommarna skruvas ihop dvs inte ikea varianten med försänkt "mutter".

ok så verktygsgurun när du drar handen över melaminet så känner du inte skruven?
Jag står ju inte o smeker stommarna precis...det är inte så petnoga hur man drar i skruven man kör på känsla liksom......Men ja är svaret på din fråga...skruven skall ju inte peta ut.

ok då har jag gjort lika

får för mig att spånskivan är indragen i kanterna - men kanske inbillning - ska se när jag sätter upp skåpen på nästa vägg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.