Har ett högskåp där jag ska montera lådor 5 st. De går att få in men när jag ska dra ut så tar lådan i på dörren. Gångjärnen har jag skruvat på så dörren till skåpet ska vara så lite i vägen som möjligt. Skåpet står plant och rakt.

Någon annan som stött på detta problem? Jag funderar seriöst på att slipa ner plastkanterna på lådans front!
 
Nej inte råkat ut för, kan du lägga upp ett foto så vi ser vad du menar?
 
I mitt högskåp så sitter det ett mellanlägg så lådan går fri. Inte Epoq men är väl liknande problem

Öppet högskåp med mellanlägg som gör att lådan glider fritt förbi skåpets kant, synlig innehållande teask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Protte
 
En vit låda fastklämd och kan inte dras ut från dess svarta skåpram på grund av hinder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fastklämd skrivbordslåda i öppet skick med verktyg spridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser det ut, o det är omöjligt att få ut lådan...
 
  • Gilla
Mats Hj
  • Laddar…
M Madjoh skrev:
[bild] [bild]
Såhär ser det ut, o det är omöjligt att få ut lådan...
Dum fråga, men du har inte köpt lådor som är tänkt att vara bakom en lådfront? Ser på bilden så ut då dom lådor som ska sitta bakom en dörr brukar vara smalare än stommens innermått, att man i vissa fall får sätta spacers mellan skenan och stommen på gångjärnssidan.
 
Jag tror snarare att du köpt/fått med fel gångjärn. Det finns sådana som gör att dörren kommer utanför sidan på skåpet.
 
jonmo jonmo skrev:
Jag tror snarare att du köpt/fått med fel gångjärn. Det finns sådana som gör att dörren kommer utanför sidan på skåpet.
Instämmer.
Eller kan det vara så att dörren tar i väggen på vänster sida?
 
tttomten TomasJor skrev:
Instämmer.
Eller kan det vara så att dörren tar i väggen på vänster sida?
Nej det gör den inte, den går att öppna ännu mer...
 
jonmo jonmo skrev:
Jag tror snarare att du köpt/fått med fel gångjärn. Det finns sådana som gör att dörren kommer utanför sidan på skåpet.
Vet du hur sådana ska se ut?
 
tttomten TomasJor skrev:
[länk]
Tack! Ska testa det imorgon o se ifall jag kommer vara en gladare person
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
@Madjoh hur har det gått med lådorna?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.