Den uppdaterade Appen hindrar mig att lätt läsa av dagsförbrukningen och jämföra med förra årets dags/vecko/månads-förbrukning. Att jag i viss mån tycker det är kul att hålla nere förbrukningen är visserligen en form av sport men nu har jag ilsknat till.
Efter mycket om och men har jag installerat en LLVP. Vill veta vilken ekonomisk skillnad detta gör per dag/månad/år.
Har fått återgå till penna och papper ...
Efter mycket om och men har jag installerat en LLVP. Vill veta vilken ekonomisk skillnad detta gör per dag/månad/år.
Redigerat:
Instämmer. Eons uppdaterad app är sämre. Tidigare såg man varje dags jämförelse med föregående år. Undrar varför dom tog bort den funktionen. Och förbrukning har dom döpt om till analys.yonna skrev:
Den uppdaterade Appen hindrar mig att lätt läsa av dagsförbrukningen och jämföra med förra årets dags/vecko/månads-förbrukning. Att jag i viss mån tycker det är en sport att hålla nere förbrukningen är visserligen en form av sport och nu har jsg ilsknat till.
Fungerar inte denna i den uppdaterade appen, klickar på Analys och sedan elförbrukning?
Och överst de olika tidsperioderna.
Under Anpassa innehåll kan man välja inställningar t.ex. lägga till utetemp, osv. Ser ingen större skillnad mot den tidigare om man lägger till de olika valen.
Och överst de olika tidsperioderna.
Under Anpassa innehåll kan man välja inställningar t.ex. lägga till utetemp, osv. Ser ingen större skillnad mot den tidigare om man lägger till de olika valen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick inte fram temperaturen
Och överblicken var enklare förr då man bara klickade på, exempelvis, den stapel i månadsdiagramet så kom nytt diagram på just den och om man ville till nästa dag fanns en förflyttningspil för frammåt och bakåt
Samt jämförelse med föregående år
Kanhända att funktionerna finns att finna efter en 3dagars kurs hos eon, jag ledsnade och hade varken tid eller lust att söka igenom alla nya grepp 👎
Och överblicken var enklare förr då man bara klickade på, exempelvis, den stapel i månadsdiagramet så kom nytt diagram på just den och om man ville till nästa dag fanns en förflyttningspil för frammåt och bakåt
Kanhända att funktionerna finns att finna efter en 3dagars kurs hos eon, jag ledsnade och hade varken tid eller lust att söka igenom alla nya grepp 👎
Det finns men du får lägga några minuter och testa, är enkelt.😉hsd skrev:
Jag fick inte fram temperaturen
Väljer du t.ex. "vecka" visas veckosymboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova med den nya, kan ju vara bättre än den gamla. Jag ser ingen större skillnad utifrån från min användning och två fastigheter, är bara lite annorlunda. Välj Analys och sedan Se Elförbrukning, då får du knappen "Anpassa innehåll" och kan göra olika inställningar. Har du valt "Graf", tror det är så från början, och drar med fingret över grafen visas förbrukning i siffror utifrån hur du högst upp valt "År, månad, vecka eller dag". Är nog mest en vanesak att det ser lite annorlunda ut och man ännu inte hittat rätt inställning/funktion.hsd skrev:
Nej då jag kollade så klickar man på dag och det kommer senaste dagen och vill man ha en dag mitt i månaden blir det en massa extra klickar
På tidigare variant klickar man på grafen på den dag man vill se och fick fram den direkt
Varför ska man göra saker krångligare
På tidigare variant klickar man på grafen på den dag man vill se och fick fram den direkt
Varför ska man göra saker krångligare
Klicka här för att svara