Den uppdaterade Appen hindrar mig att lätt läsa av dagsförbrukningen och jämföra med förra årets dags/vecko/månads-förbrukning. Att jag i viss mån tycker det är kul att hålla nere förbrukningen är visserligen en form av sport men nu har jag ilsknat till.

Efter mycket om och men har jag installerat en LLVP. Vill veta vilken ekonomisk skillnad detta gör per dag/månad/år.

Har fått återgå till penna och papper ...

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Den uppdaterade Appen hindrar mig att lätt läsa av dagsförbrukningen och jämföra med förra årets dags/vecko/månads-förbrukning. Att jag i viss mån tycker det är en sport att hålla nere förbrukningen är visserligen en form av sport och nu har jsg ilsknat till.

Efter mycket om och men har jag installerat en LLVP. Vill veta vilken ekonomisk skillnad detta gör per dag/månad/år.

Har fått återgå till penna och papper ...
Instämmer. Eons uppdaterad app är sämre. Tidigare såg man varje dags jämförelse med föregående år. Undrar varför dom tog bort den funktionen. Och förbrukning har dom döpt om till analys.

Jag har ringt EON och klagat. Det lär vara många som ringt.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
hsd
Den tidigare var bra, och den nya ger inte samma överblick och saknar även utetemperatur som fanns i den gamla
Den allra första varianten kunde man även se realtids förbrukning vilket var väldigt bra

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fungerar inte denna i den uppdaterade appen, klickar på Analys och sedan elförbrukning?
Och överst de olika tidsperioderna.
Under Anpassa innehåll kan man välja inställningar t.ex. lägga till utetemp, osv. Ser ingen större skillnad mot den tidigare om man lägger till de olika valen.
Graf över elförbrukning i september 2026 i en app, visar daglig konsumtion i kWh med total på 186 kWh. Valt tidsintervall är månad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Graf över elförbrukning och utomhustemperatur för september 2025 och 2026, med staplar och linjer i röd nyans.
Skapa konto

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
hsd
Jag fick inte fram temperaturen
Och överblicken var enklare förr då man bara klickade på, exempelvis, den stapel i månadsdiagramet så kom nytt diagram på just den och om man ville till nästa dag fanns en förflyttningspil för frammåt och bakåt
Samt jämförelse med föregående år
Kanhända att funktionerna finns att finna efter en 3dagars kurs hos eon, jag ledsnade och hade varken tid eller lust att söka igenom alla nya grepp 👎

• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
[bild]
Japp! Tack för hjälpen. Nu ser jag temperaturen och förra årets förbrukning.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag fick inte fram temperaturen
Och överblicken var enklare förr då man bara klickade på, exempelvis, den stapel i månadsdiagramet så kom nytt diagram på just den och om man ville till nästa dag fanns en förflyttningspil för frammåt och bakåt
Samt jämförelse med föregående år
Kanhända att funktionerna finns att finna efter en 3dagars kurs hos eon, jag ledsnade och hade varken tid eller lust att söka igenom alla nya grepp 👎
Det finns men du får lägga några minuter och testa, är enkelt.😉
Väljer du t.ex. "vecka" visas veckosymboler.
Diagram över elförbrukning vecka 38, 14-20 september 2026, totalt 45,1 kWh. Staplar visar data för 2025 och 2026.
Skapa konto

Jag vill ha gamla förbrukningar i siffror och inte i staplar.

Så här? Och det kan även laddas ned om man vill.
Diagram som visar elförbrukning i kWh under september 2025 och 2026 för dagarna 1-3 september.
Skapa konto

hsd
Nu har jag inte kollat den nya så noga men i föregående version fick man hela månaden dag för dag ( eller dag timme för timme) genom ett knapptryck i form av en lista

• Gilla
yonna
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Nu har jag inte kollat den nya så noga men i föregående version fick man hela månaden dag för dag ( eller dag timme för timme) genom ett knapptryck i form av en lista
Prova med den nya, kan ju vara bättre än den gamla. Jag ser ingen större skillnad utifrån från min användning och två fastigheter, är bara lite annorlunda. Välj Analys och sedan Se Elförbrukning, då får du knappen "Anpassa innehåll" och kan göra olika inställningar. Har du valt "Graf", tror det är så från början, och drar med fingret över grafen visas förbrukning i siffror utifrån hur du högst upp valt "År, månad, vecka eller dag". Är nog mest en vanesak att det ser lite annorlunda ut och man ännu inte hittat rätt inställning/funktion.

hsd
Nej då jag kollade så klickar man på dag och det kommer senaste dagen och vill man ha en dag mitt i månaden blir det en massa extra klickar
På tidigare variant klickar man på grafen på den dag man vill se och fick fram den direkt
Varför ska man göra saker krångligare

Jag funderar inte så mycket utan konstaterar att saker har ändrats, sedan lägger jag lite tid på hur det fungerar med det nya och hur jag kan anpassa/ställa in.😎

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.