Som rubriken säger skall jag måla om väggen i trappan,riva tapet och sätta renoveringstapet.

Jag vill kunna stå stabilt och undrar då hur jag kan göra de på bästa och lättaste sätt. Är de en ställning eller stege? Ge mig gärna tips och länka vad ja kan använda.

• Vitmålad trappa med grå väggar där tapeten ska rivas och målas om. Trappans räcke i trä, med ljusinsläpp ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt trapphus med vitmålad vägg och trappa.
    Skapa konto
  • Trappa med vita trappsteg och tapet på väggarna, förberedd för målning. Räcken och en delvis klädd vägg i mörkare färg.
    Skapa konto
  • En vitmålad trappa med trädetaljer och en beige vägg. Ljuset skapar skuggor på väggen.
    Skapa konto
Jag gjorde mig en plattform.

En provisorisk plattform byggd över en trappa i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag gjorde mig en plattform.

[bild]
De såg ju väldigt smidigt ut 😀

Jag gjorde också en plattform, inte lika tjusig som 13th Marines, snarare mycket mindre så att den blev stor nog att låta en stege stå stabilt på den.

Sedan kan jag tillägga att Wibe har stegar för trappor med ställbara ben. Men vid tiden för vår trappfix var det för lyxigt. :)

Anders243 Anders243 skrev:
Jag gjorde också en plattform, inte lika tjusig som 13th Marines, snarare mycket mindre så att den blev stor nog att låta en stege stå stabilt på den.

Sedan kan jag tillägga att Wibe har stegar för trappor med ställbara ben. Men vid tiden för vår trappfix var det för lyxigt. :)
Tack för svar, kanske skall spåna på att bygga en ställning. Skall kika in wibe också
😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.