3 642 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
E.ON får bakläxa efter avtalsbrott om solcellsanläggning
På konsumentens sida
· 3 622 inlägg
Elbolaget tecknade avtal om att installera solceller men upptäckte sedan att undertaket var krökt, och ville då inte genomföra installationen.
Du kan läsa artikeln här: E.ON får bakläxa efter avtalsbrott om solcellsanläggning
Du kan läsa artikeln här: E.ON får bakläxa efter avtalsbrott om solcellsanläggning
Eon kunde inte göra en inspektion innan säger dom. Dom ville inte för det blir dyrare att göra en inspektion i nästan alla fall. Sen vill dom inte stå sitt kast när det biter dom i rumpan.
Om inte solcellsföretagen gör en inspektion så får de ju skylla sig själva
E.ons installatör gjorde ett platsbesök och enligt avtal hade de möjlighet att justera offerten om något oväntat framkom men något justering gjordes aldrig. Kan tilläggas att byggnaden är en ekonomibyggnad
Klicka här för att svara