Hej!
Det är dags att bli av med den tillfälliga trappan som fick ersätta den gamla betongtrappan som revs bort vid dränering för ca 2 år sedan.
Jag vill ha betong / stentrappa. Jag har själv tänkt på 3 olika konstruktioner/metoder:
1) Gjuta ny betongtrappa på plats
2) Köpa och lyfta dit ny betongtrappa
3) Mura upp en med murblock och klä / putsa
Vad har ni för åsikter om ovan? Bäst / sämst? Dyrt / billigt? etc etc.
Stort tack på förhand!
Det är dags att bli av med den tillfälliga trappan som fick ersätta den gamla betongtrappan som revs bort vid dränering för ca 2 år sedan.
Jag vill ha betong / stentrappa. Jag har själv tänkt på 3 olika konstruktioner/metoder:
1) Gjuta ny betongtrappa på plats
2) Köpa och lyfta dit ny betongtrappa
3) Mura upp en med murblock och klä / putsa
Vad har ni för åsikter om ovan? Bäst / sämst? Dyrt / billigt? etc etc.
Stort tack på förhand!
Ingen som har några tankar/åsikter? 
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg
Hej! Jag hade nog kört på alternativ 1 eller 2. Att mura å putsa känns som att det blir mer jobb och sen vet ja inte hur man skulle göra så att planstegen håller. Prismässigt vet ja inte vilket som blir billigast men av alternativ 1 och 2 så tror ja 1 blir billigast.
Bump. Fler tips på detta ämne? Hur gick det för dig ts? Vad valde du?
Så här gjorde jag sen, inkl en del tips och diskussion https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-entretrappa-ihalig-frigolit-eps-foer-laegre-vikt.433957/Gullik Gulliksson skrev:
Klicka här för att svara

