Hej, jag klättrade på taket ovanpå intren för att måla plåten. Jag kände att taket rörde litet på sig och klättrade ner och såg att taket har fallet ner nästan 1 cm enligt bilden. Ska försäkringsbolaget hjälpa mig med återställa det och om det finns risk att det faller under vintertid pga av snön? Jag vet inte av vilka meterial har det byggdes för 30 år sen.Taket är ca 1,5 x1,5 m. Tack
 
  • Husfasad med tegelstruktur, takfot, fönster och dörr. Röd text ritad ovanpå bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålat hustaksnock med synlig skada, ljusstake, kablar och en röd pil som pekar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en bräda åkt ner 1 cm när du klättrat på den?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Det där är knappast ett försäkringsärende.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tråkigt svar kanske, men ditt hus - Ditt problem...
Försäkringsbolag renoverar inte gamla hus. Om det vore så skulle ingen ha råd att ha en försäkring.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har en bräda åkt ner 1 cm när du klättrat på den?
Hej, det stämmer .bräda åkt ner 1 cm.
 
Ok, ring en vän med hammare ;)
 
K
Hade ni tagit ner julbelysningen i tid hade det aldrig hänt….
 
  • Haha
  • Gilla
din granne och 1 till
  • Laddar…
Var har det flyttat på sig?
Syns ju inte på färgen att några brädor har rört sig?

Och var var du när det rörde sig? Längst ut på "spetsen" till höger?

Eller är det att taket inte går jämnt med teglet längre?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Felbyggt från början ser det ut som.
Eftersom du är osäker, kolla med en kunnig som förmodligen kommer lugna dig :cool:
/W
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.