Hej, jag klättrade på taket ovanpå intren för att måla plåten. Jag kände att taket rörde litet på sig och klättrade ner och såg att taket har fallet ner nästan 1 cm enligt bilden. Ska försäkringsbolaget hjälpa mig med återställa det och om det finns risk att det faller under vintertid pga av snön? Jag vet inte av vilka meterial har det byggdes för 30 år sen.Taket är ca 1,5 x1,5 m. Tack
Var har det flyttat på sig?
Syns ju inte på färgen att några brädor har rört sig?
Och var var du när det rörde sig? Längst ut på "spetsen" till höger?
Eller är det att taket inte går jämnt med teglet längre?
Syns ju inte på färgen att några brädor har rört sig?
Och var var du när det rörde sig? Längst ut på "spetsen" till höger?
Eller är det att taket inte går jämnt med teglet längre?
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Felbyggt från början ser det ut som.
Eftersom du är osäker, kolla med en kunnig som förmodligen kommer lugna dig
/W
Eftersom du är osäker, kolla med en kunnig som förmodligen kommer lugna dig
/W
Klicka här för att svara


