3 579 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Entreprenören vill sprutisolera.
Vi bygger lösvirke men funderar på att ta in lokal byggfirma till stomresningen. Men på ett möte var dom säkra på punkten att sprutisolering blir lättast och smidigast.
Hmm... hur resonerar ni ? Vi bygger ett sutteränghus med ryggåstak.
http://www.ovacon.se/application.htm
Hmm... hur resonerar ni ? Vi bygger ett sutteränghus med ryggåstak.
http://www.ovacon.se/application.htm
ahha.. trodde det var nått nytt på G 
Fördelar/naktdelar med Sprutat isolering.
+blir helt tät inga skarvar
+går fort att spruta in
+hamlar överallt även långt in där det är trångt
-inte bra att gå i! Ska man förvara saker så ska man lägga "golv" bör man dock alltid göra.
-om det blåser mycket på vinden (bor på V-kusten eller nått) så kan isoleringen hamla i ena änden av vinde.. inte så bra. Sen kan isoleringen hamla i kartonger osv.
Jag hade nog kört med Sprut isolering man slipper allt skärande och pusslande = går snabbare, borde blir billigare.
Fördelar/naktdelar med Sprutat isolering.
+blir helt tät inga skarvar
+går fort att spruta in
+hamlar överallt även långt in där det är trångt
-inte bra att gå i! Ska man förvara saker så ska man lägga "golv" bör man dock alltid göra.
-om det blåser mycket på vinden (bor på V-kusten eller nått) så kan isoleringen hamla i ena änden av vinde.. inte så bra. Sen kan isoleringen hamla i kartonger osv.
Jag hade nog kört med Sprut isolering man slipper allt skärande och pusslande = går snabbare, borde blir billigare.
HejDraven skrev:
Det stämmer att vårt isoleringsmaterial är mer av en industriell isolering. Vi isolerar fartyg, tågvagnar och specialisolering för fastigheter. Nu senast gjorde vi en sprutisolering för akustikkontroll i Böf Jensens nya restaurang i Stockholm. Om ni är nyfikna så kan ni läsa mer på
http://www.spraytec.se
Med vänliga hälsningar
Jonas Lindblom
Ovacon ab
Klicka här för att svara