13 745 läst ·
48 svar
14k läst
48 svar
Entreprenör har grävt bort tomgränsmarkering
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Ja, men det är ändå bättre att ha teoretiska punkter i ett kartsystem än manipulerbara märken i terrängen.
Jag läste för ett tag sedan om ett område i Dalarna (om jag minns rätt). Man hade iallafall närhet till något järnbruk, och där grävde/tryckte man ned järnvägsräls i marken som gränsmarkering.Nötegårdsgubben skrev:
Blir ju minst sagt en mer bestående gränspunkt med en 2-3 meter järnvägsräls än de små gränsrör LM sätter ut.
Det kostar alltid med att sätta nya markeringar om det görs i en pågående tvist än när personer är sams. Man kan absolut spara pengar på att göra det direkt.S Stefan1972 skrev:
Avd. Sk1troligtL lbgu skrev:Är det så så är det väl din "skyldighet" att anmäla brottet till polisen.
Kanske kan det handla om grov oaktsamhet. Normalt är väl inte ouppmärksamhet ett skäl att undgå straff. Tänk om man missar en hastighetsbegränsning av misstag. Inte slipper man straff för det. Vore ändå lite roligt ifall kommunen eller deras hantlangare fälldes för något. Alla ska väl vara lika inför lagen. Hade jag grävt bort kommunens markeringar tror jag inte jag kommit undan med att skylla på att jag inte visste var jag grävde.
Klicka här för att svara