Ja, men det är ändå bättre att ha teoretiska punkter i ett kartsystem än manipulerbara märken i terrängen.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, men det är ändå bättre att ha teoretiska punkter i ett kartsystem än manipulerbara märken i terrängen.
Jag läste för ett tag sedan om ett område i Dalarna (om jag minns rätt). Man hade iallafall närhet till något järnbruk, och där grävde/tryckte man ned järnvägsräls i marken som gränsmarkering.

Blir ju minst sagt en mer bestående gränspunkt med en 2-3 meter järnvägsräls än de små gränsrör LM sätter ut.

SarB
S Stefan1972 skrev:
jo det är klart jag gör det men vad är värdet? Ts vet ju uppenbarligen var stolpen/markeringen stod? Som jag skrev så blir det iallafall en utsättning om det blir en tvist. Jag kan inte sett att man sparar nå pengar.
Det kostar alltid med att sätta nya markeringar om det görs i en pågående tvist än när personer är sams. Man kan absolut spara pengar på att göra det direkt.

D
L lbgu skrev:
Är det så så är det väl din "skyldighet" att anmäla brottet till polisen.

Kanske kan det handla om grov oaktsamhet. Normalt är väl inte ouppmärksamhet ett skäl att undgå straff. Tänk om man missar en hastighetsbegränsning av misstag. Inte slipper man straff för det. Vore ändå lite roligt ifall kommunen eller deras hantlangare fälldes för något. Alla ska väl vara lika inför lagen. Hade jag grävt bort kommunens markeringar tror jag inte jag kommit undan med att skylla på att jag inte visste var jag grävde.
Avd. Sk1troligt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.