Hej!
Jag måste skicka yttrande till kommunen då min granne sökte för enskild avlopp enligt ritningen. Jag kan inte sådana därför behöver hjälp hur jag tänker om ni ser något som jag behöver kommentera det. Min tomt markerat med blå linje.
Tack på förhand

• Kartutsnitt med en tomt markerad med blå linje och plan för enskild avloppsanläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Markera mera ,har du enskilt avlopp , egen brunn, toppografi , grannens 4 svarta vad är det. .Har grannen talat med dig om detta, Kanske komplitera med ett par fotografier..

harry73
Hittade följande flygfoto
Flygfoto över Eriksro med markerade tomter och skala, visar potentiell byggplats och omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Viktig för dig är var du vill och kan bygga.
Man vill inte få avloppslukt i huset och man vill ha tillräckligt avstånd till dricksvattenbrunn.

Men egentligen ser jag inte hur grannens avlopp blir ett problem för dig här. Så svara till kommunen att ni inte har några synpunkter mot grannens förslag.

• Gilla
qassim
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Markera mera ,har du enskilt avlopp , egen brunn, toppografi , grannens 4 svarta vad är det. .Har grannen talat med dig om detta, Kanske komplitera med ett par fotografier..
Det är granne som vill fixa enskild avlopp och skickade ansökan till kommunen.
De svarta markeringar är
1-minireningsverk
2- stenkista med graftunnlar
3- plats för slambil
4- vattentäkt

Inget att bråka om, det är ett miniverk och dom renar rätt bra, så som sägs, bara skriva på.

• Gilla
qassim
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Hittade följande flygfoto
[bild]
Viktig för dig är var du vill och kan bygga.
Man vill inte få avloppslukt i huset och man vill ha tillräckligt avstånd till dricksvattenbrunn.

Men egentligen ser jag inte hur grannens avlopp blir ett problem för dig här. Så svara till kommunen att ni inte har några synpunkter mot grannens förslag.
För min del vill jag inte sätta en käpp i hjulet för granne men samtidigt vill inte få dåliga konsekvenser när det blir aktuellt med att avstycka tomten och bygga.

harry73
Hur menar du avstyckning?
Hur hade du tänkt dig den?

Claes Sörmland
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.