Hej!
Jag måste skicka yttrande till kommunen då min granne sökte för enskild avlopp enligt ritningen. Jag kan inte sådana därför behöver hjälp hur jag tänker om ni ser något som jag behöver kommentera det. Min tomt markerat med blå linje.
Tack på förhand
Jag måste skicka yttrande till kommunen då min granne sökte för enskild avlopp enligt ritningen. Jag kan inte sådana därför behöver hjälp hur jag tänker om ni ser något som jag behöver kommentera det. Min tomt markerat med blå linje.
Tack på förhand
Hittade följande flygfoto
Viktig för dig är var du vill och kan bygga.
Man vill inte få avloppslukt i huset och man vill ha tillräckligt avstånd till dricksvattenbrunn.
Men egentligen ser jag inte hur grannens avlopp blir ett problem för dig här. Så svara till kommunen att ni inte har några synpunkter mot grannens förslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man vill inte få avloppslukt i huset och man vill ha tillräckligt avstånd till dricksvattenbrunn.
Men egentligen ser jag inte hur grannens avlopp blir ett problem för dig här. Så svara till kommunen att ni inte har några synpunkter mot grannens förslag.
Det är granne som vill fixa enskild avlopp och skickade ansökan till kommunen.J jonaserik skrev:
De svarta markeringar är
1-minireningsverk
2- stenkista med graftunnlar
3- plats för slambil
4- vattentäkt
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
1 034 kr inkl moms
Läs mer
För min del vill jag inte sätta en käpp i hjulet för granne men samtidigt vill inte få dåliga konsekvenser när det blir aktuellt med att avstycka tomten och bygga.harry73 skrev:
Hittade följande flygfoto
[bild]
Fundera på dominerande vindriktning, det kan lukta om reningsverket i värsta fall.
Utsläppet av vattnet sker under mark med hjälp av sådan här infiltration:
https://www.graf-water.com/stormwat.../infiltration-tunnel/infiltration-tunnel.html
Kolla att framtida dricksvattenbrunn inte hamnar för nära utsläppspunkten vid 2.
Utsläppet av vattnet sker under mark med hjälp av sådan här infiltration:
https://www.graf-water.com/stormwat.../infiltration-tunnel/infiltration-tunnel.html
Kolla att framtida dricksvattenbrunn inte hamnar för nära utsläppspunkten vid 2.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden