Ska fixa till ett gammalt badrum till "man cave".. Jag har tagit bort kakel och kakelfix så gått det går men har inte fräst väggarna och vill helst slippa det.
Som synes är vattnet avstängt och avloppet pluggat enligt "tips". Fogskummat håligheter som "byggherren" hade tagit ut för vattenrör (han gillade att lägga in rör i väggar och golv har vi insett..)
Skulle vilja fixa till väggen så den blir som den övre existerande det rör sig om c:a 2-4 mm.
Det ska alltså inte dras nåt nytt vatten och alla rör tänker jag lämna så orörda det går..
Vilka möjligheter har jag att lösa detta?
Renoveringsgips?
Bredspackla?
Sätta upp reglar på alla väggar och sätta gips på dem?
Annat sätt?
Hur mycket underarbete måste jag lägga ner innan jag börjar med det? Är det bara fräs som gäller? Det är relativt plant just nu.
Har säkert glömt en massa nödvändiga svar på kommande frågor men då får vi ta det då
Som synes är vattnet avstängt och avloppet pluggat enligt "tips". Fogskummat håligheter som "byggherren" hade tagit ut för vattenrör (han gillade att lägga in rör i väggar och golv har vi insett..)
Skulle vilja fixa till väggen så den blir som den övre existerande det rör sig om c:a 2-4 mm.
Det ska alltså inte dras nåt nytt vatten och alla rör tänker jag lämna så orörda det går..
Vilka möjligheter har jag att lösa detta?
Renoveringsgips?
Bredspackla?
Sätta upp reglar på alla väggar och sätta gips på dem?
Annat sätt?
Hur mycket underarbete måste jag lägga ner innan jag börjar med det? Är det bara fräs som gäller? Det är relativt plant just nu.
Har säkert glömt en massa nödvändiga svar på kommande frågor men då får vi ta det då
Det ser torrt och fint ut, bra! Jag hade tagit ner den skarpa kanten en aning och sedan gått på med vanligt putsbruk B.
Sådär, då har jag till slut fått styr på det! Det är inte direkt släta väggar det är inget jag bryr mig om och allt är inte målat. Det är tillräckligt för mitt ändamål 🙂
Klicka här för att svara