Hej!
Jag funderar på att bygga ett enklare plasttak över altanen!
Det jag funderar på är hur jag ska ansluta mot befintligt plåttak utan att behöva bryta upp det befintliga taket?
Går det att montera typ vinklar som jag fäster i plåttaket som jag sedan kan fästa en bärlina på!?
Att bygga det nya taket under befintlig takfot blir tyvärr för lågt!
Önskar inga stolpar eller liknande i altanen, utan endast där de 2 röda strecken är på bilden,, så blir lite tyngd på det befintliga plåttaket!
Taket ska byggas i skåne, dvs väldigt sällan snö!
Tacksam för hjälp!
Mvh