Hej,
Det stämmer. Bygglov kan ta lång tid. Speciellt i Stockholms stad då jag har fått vänta 2 månader bara för att få en handläggare.
Jag gjorde mina ritningar på egen hand. Dock fick jag komplettering och det fördröjde ju processen.
Jag skulle rekommendera dig att vända dig till en bygglovsbyrå (finns några styckena idag) så att det blir korrekt från början.