1 148 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Enkel takregling
Produkter som diskuteras: "spikpluggarna"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Expanderspik hade jag nog kört med! Bara att borra genom regel och betong samtidigt och sen dra dit expanderspiken...
Nu har jag börjat reglingen.
Det går skit fort om man mäter och förborrar i träreglarna innan, så tjänar man på att slippa hålla upp reglarna i några extra sekunder.
Sen att 8x80 spikplugg var bättre för att det inte var betong hela vägen för mig i taket, utan det var luftspalt eller så efter ca 5cm.
Men använde 8x100 då det var betong hela vägen upp.
Använde mig av borrhammare från clasohlson och en hilti borr, funkar kanon och hur snabbt som helst, en regel på ca 5min
Hade ca 25cm avstånd mellan spikpluggarna, och 30cc.
Det går skit fort om man mäter och förborrar i träreglarna innan, så tjänar man på att slippa hålla upp reglarna i några extra sekunder.
Sen att 8x80 spikplugg var bättre för att det inte var betong hela vägen för mig i taket, utan det var luftspalt eller så efter ca 5cm.
Men använde 8x100 då det var betong hela vägen upp.
Använde mig av borrhammare från clasohlson och en hilti borr, funkar kanon och hur snabbt som helst, en regel på ca 5min
Hade ca 25cm avstånd mellan spikpluggarna, och 30cc.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden