Hej!

Tänkte bygga en enkel landgång på kallvinden för inspektion och förmodligen installation av ett FTX system.

Takstolarna har cc 120 och tänkte använda 27mm slätspont, och göra den 36 eller 48 cm bred.

Men den behöver komma upp lite från lösullen, säg 20 cm över takstolarna. Hur löser jag det på lättast sätt? Funkar det att fästa plankor på högkant på takstolarna (med hålplattor för stabilitet)? Eller finns det lättare sätt?

Tack för hjälpen!
 
T
Jag skruvade att par stående regelstumpar i underramen och sen en på tvären som sponten ligger på. Tror att det är 45x70 eller 45x45, eller en blandning av dem. Tog vad jag hade bara.

Jag har 5 eller 6 st 22x95 som landgång så det inte blir för smalt att gå/krypa på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.