Hej!
Tänkte bygga en enkel landgång på kallvinden för inspektion och förmodligen installation av ett FTX system.
Takstolarna har cc 120 och tänkte använda 27mm slätspont, och göra den 36 eller 48 cm bred.
Men den behöver komma upp lite från lösullen, säg 20 cm över takstolarna. Hur löser jag det på lättast sätt? Funkar det att fästa plankor på högkant på takstolarna (med hålplattor för stabilitet)? Eller finns det lättare sätt?
Tack för hjälpen!