Hej!
Jag har en Elextrolux spis där den stora plattan (vänster närmast knapparna) blir alldeles för varm. Pannkakor steks på nr två av nio lägen för att inte elda upp dem.

Efter lite rådfrågning kan det räcka att byta styrningen av plattan. Vad jag förstår heter det strömställare, energiregulator osv.

Är det någon där ute som vet om denna grej kan vara lösningen på mitt problem?
https://shop.electrolux.se/matlagni...dubbel-energiregulator-till-spis/p/3890825031

Det är alltså den stora plattan som kan användas både som en liten och som en stor platta.

Och vad är problemet med att steka pannkakor på 2:an ?

C
natanaelolander natanaelolander skrev:
Är det någon där ute som vet om denna grej kan vara lösningen på mitt problem?
[länk]
Jepp, jag skulle tro att det med stor sannolikhet löser problemet. Hade samma problem med vår spis och en ny energiregulator gjorde susen. Se till att du får rätt typ bara och att sladdarna hamnar på rätt kontakt.

C cpalm skrev:
Jepp, jag skulle tro att det med stor sannolikhet löser problemet. Hade samma problem med vår spis och en ny energiregulator gjorde susen. Se till att du får rätt typ bara och att sladdarna hamnar på rätt kontakt.
Toppen! Jag sökte med spisens nio-siffriga PNC-nummer på Electrolux hemsida. Många pnc-nummer var väl 13 siffror men det kanske inte spelar någon roll så länge de första nio stämmer?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.