1 735 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Energiförbrukning
Hej
Jag tänker bygga här i Harvestad Linköping. Vi ska ha fjärrvärme med FTX.
Kollat med Lågenergihus deras hus har energiförbrukning på 35-40kwh/m2/år medan Skidstahus har 75 kwh/m2/år i bästa fall . Kan det vara så stor skillnad? Nån som vet?
Jag tänker bygga här i Harvestad Linköping. Vi ska ha fjärrvärme med FTX.
Kollat med Lågenergihus deras hus har energiförbrukning på 35-40kwh/m2/år medan Skidstahus har 75 kwh/m2/år i bästa fall . Kan det vara så stor skillnad? Nån som vet?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Ja, det stämmer nog.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Om du har möjlighet, men kör du lågenergihus kanske det är smart att skippa fjärrvärmen och köra värmepump istället
Klicka här för att svara