Hej

Jag tänker bygga här i Harvestad Linköping. Vi ska ha fjärrvärme med FTX.
Kollat med Lågenergihus deras hus har energiförbrukning på 35-40kwh/m2/år medan Skidstahus har 75 kwh/m2/år i bästa fall . Kan det vara så stor skillnad? Nån som vet?
 
Ja, det stämmer nog.
 
murak
Aha, så det är andra krav om man har fjärrvärme? Då vi har frånluftsvärmepump (el) så är vårt krav 55kwh/m2.
 
Tack.. Ja.. för icke el uppvärmda är kravet max 90 kwh i zon 3. Är det värt att lägga 300K mer på huset för att minska energiförbrukning med 8000 kwh per år?
 
Om du har möjlighet, men kör du lågenergihus kanske det är smart att skippa fjärrvärmen och köra värmepump istället
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.