Vi ska till att renovera badrummet (6kvm) i vårt hus som är byggt 1969 och ska då lägga in klinkers o golvvärme. Det vi funderar på nu är ifall man törs begränsa sig till enbart golvvärme eller borde man även installera ett vanligt element (eller radiator som det kanske heter) för att ha ifall värmeslingorna går sönder? Känns ju lite skrämmande med tanke på att elslingorna byggs in så väldigt så det går ju inte att laga det hela på ett smidigt sätt.

Hur har ni andra gjort? Enbart golvvärme? Golvvärme plus radiator? Golvvärme plus handdukstork?

Jag hade vattenradiator i badrummet innan renovering. Jag la in golvvärme och tog bort radiatorn och pluggade anslutningen. Skulle mot förmodan golvvärmen gå sönder kan jag återinstallera radiatorn. Nackdelen är att man ser anslutningen och pluggningen som sticker upp ur golvet men å andra sidan ville jag inte plugga nere i golvet ifall *den* skulle gå sönder och börja läcka nere i bjälklaget. Har också handdukstork.

En nackdel med din fundering är att du för överskådlig framtid endast kan värma ditt badrum med (dyr) el. Om Du behåller radiatorn eller lägger vattenburen golvvärme så får du flexibilitet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.