Tjena! Jag har en rexovent uppe på vinden och nu har ena motorn stannat. Byter jag plats på motorerna så startar den andra…I lådan står centimeterdjupt vatten i botten (kondens va?) och batteriet blir varmt och luktar bränt. Ska jag kasta hela mojängen och köpa nytt eller är det värt att laga?
Tacksam för svar!

Vattnet i botten är från kondens som du säger. Egentligen ska värmen i aggregatet vara på för att undvika det. Men det är ju värdelöst att ha värme på. Blir ju som direktverkande el.
Måste vara rätt gammalt?
Jag hade en rexovent 1981 till 2015 och bytte till Östbergs Heru. Skönt att slippa strulet med kondensvatten.

• Gilla
Eolu
  • Laddar…
O olotor skrev:
Vattnet i botten är från kondens som du säger. Egentligen ska värmen i aggregatet vara på för att undvika det. Men det är ju värdelöst att ha värme på. Blir ju som direktverkande el.
Måste vara rätt gammalt?
Jag hade en rexovent 1981 till 2015 och bytte till Östbergs Heru. Skönt att slippa strulet med kondensvatten.
Jo, aggregatet är gammalt som tusan, gissningsvis kring 40 år. Att installera ett nytt aggregat skulle kosta kring 75 så det känns rätt saftigt och förmodligen svårt att räkna hem de kommande åren. Vore skönt om det gamla gick att få igång. Kan man motivera en installation med att inomhusluften blir bättre på köpet?

Ingen annan som har några kloka tankar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.