Polarn ska få ihop ett kök som är lite trixigt - kommentarer på vad som kan justeras?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Den där dörren i hörnet ser inte så rolig ut. Vad är det på andra sidan? Kommer det att bli mycket trafik där, så kommer man ofrånkomligen att tycka det är väldigt smalt mellan hörnen på bänkarna. Kanske slår man in med kassar och tvättkorgar, och så ser det rätt så fult ut efter ett tag. Även om vuxna tar det lite lugnt, så gör inte barn det,.
Begriper inte riktig. Är detta det befintliga köket som ska ersättas eller det nya förslaget?
Strunt samma jag skulle iallafall ändra följande.
-Framför fönstret placeras diskbänken, den långa bänken kommer annars bli oanvänd för det mesta och spisen funkar inte framför fönstret.
-Där du idag ritat diskmaskin (är det rätt?) vid kortväggen placeras spisen. Då hamnar diskho och spis på sammanhängande bänk och man skapar en arbetsyta mellan spis och diskho, den ytan används mycket. Spisen kanske ska vara lite mer till vänster än diskmaskinen är ritad.
-Kyl och frys dras fram där spisen är ritad, vill man ha plats för en micro är det bra med en bänkstump där annars kanske bara högskåp. Man behöver bänkyta direkt utanför micron för att snabbt ställa ner den överhettade tallriken, plus utrymme för micron.
Med dessa små justeringar har man skapat en vettig arbetstriangel mellan kyl, spis och diskho. Ytan till höger om diskbänken kan användas för framdukning.
Dörren i hörnet är fortfarande ett problem som Swetrot påpekar.
Mina åsikter, skyll er själva, ni bad om dom.
Strunt samma jag skulle iallafall ändra följande.
-Framför fönstret placeras diskbänken, den långa bänken kommer annars bli oanvänd för det mesta och spisen funkar inte framför fönstret.
-Där du idag ritat diskmaskin (är det rätt?) vid kortväggen placeras spisen. Då hamnar diskho och spis på sammanhängande bänk och man skapar en arbetsyta mellan spis och diskho, den ytan används mycket. Spisen kanske ska vara lite mer till vänster än diskmaskinen är ritad.
-Kyl och frys dras fram där spisen är ritad, vill man ha plats för en micro är det bra med en bänkstump där annars kanske bara högskåp. Man behöver bänkyta direkt utanför micron för att snabbt ställa ner den överhettade tallriken, plus utrymme för micron.
Med dessa små justeringar har man skapat en vettig arbetstriangel mellan kyl, spis och diskho. Ytan till höger om diskbänken kan användas för framdukning.
Dörren i hörnet är fortfarande ett problem som Swetrot påpekar.
Mina åsikter, skyll er själva, ni bad om dom.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


