4 702 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
En riktig novis behöver hjälp med div. elverktyg
Jag använder en metabo 15.6 volt plus med impuls funktion. Tycker att detta är en väldigt bra skruvdragare som är ruskigt stark. Tycker att impulsfunktionen är väldigt bra när man skall dra in lite större skruvar.Samonite skrev:Hej!
Jag är också i köpatankar och har hört en sak om bosch blå GSR och det är att man måste ha stora händer om man ska tycka om dem. Jag har läst det på detta forum men även hört från säljare att det är ett väldigt långt avstånd mellan baksidan och "avtryckaren" dvs man måste ha ett långt pekfinger. Funderar annars på en GSR Ve2 12v men har blivit rekommenderad en Metabo istället då de är mycket smidigare?! Några erfarenher angående detta?
Vad är ett rimligt pris på en cirkelsåg, bosch blå tex, sladdriven?
/Sam
Min uppfatning är att det lönar sig att köpa en plus maskin eftersom att dom verkar betydligt mer stryktåliga än dom vanliga. Vill man ha en som inte är så tung så finns dom ju i 12 voltsutförande också.
Hallå!
Åkte till verktygsboden i Borås och köpte mig följande:
1 st 12V DS12DM, hur smidigt som helst. Vilken kvalité.
1 st Metabo borrmaksin med pneumatik
1 st Metabo cirkelsåg
1 st Metabo sticksåg
1 st Grovdammsugare
plus en massa annat gott. Metabos och AEG samt Milwakue och black&deckers skruvdragare vare alldeles för klumpiga och tunga för mitt tycke och smak.
/Sam
Åkte till verktygsboden i Borås och köpte mig följande:
1 st 12V DS12DM, hur smidigt som helst. Vilken kvalité.
1 st Metabo borrmaksin med pneumatik
1 st Metabo cirkelsåg
1 st Metabo sticksåg
1 st Grovdammsugare
plus en massa annat gott. Metabos och AEG samt Milwakue och black&deckers skruvdragare vare alldeles för klumpiga och tunga för mitt tycke och smak.
/Sam
Niq: Hur fungerar den där impulsfunktionen på Metabo?
Saktar den bara in, lite snabbt, så att man tex. får möjlighet att trycka in skruvbitsen i botten på skruven så man slipper överkuggandet? Eller är det något mellanting mellan skruvdragare och slagskruvdragare?
Har du lekt nyfiken ingenjör och studerat innanmätet?
Är impulsfunktionen aktiv hela tiden eller går den att koppla ur när man borrar?
Saktar den bara in, lite snabbt, så att man tex. får möjlighet att trycka in skruvbitsen i botten på skruven så man slipper överkuggandet? Eller är det något mellanting mellan skruvdragare och slagskruvdragare?
Har du lekt nyfiken ingenjör och studerat innanmätet?
Är impulsfunktionen aktiv hela tiden eller går den att koppla ur när man borrar?
Klicka här för att svara