76 374 läst ·
156 svar
76k läst
156 svar
En resa från stort till litet, compact living och att följa sina drömmar!
Flytten avklarad och kaoset återuppstått.
Foten är på bättringsvägen. Kontroll var tredje dag för infektionsriskens skull men på fredag ska de förhoppningsvis ta stygnen. Han kan gå bättre och bättre.
Fylla en container och packa 200 kvm är ingen lek när man blir halva styrkan.
Men nu är iallafall allt på plats efter mycket om och men och vi kämpar på med uppackning och renoveringen.
Prioriterat var barnens rum
Vilket blev superbra så här långt
Källaren är putsad och vi kämpar för att få in cinderella toaletten och dusch. Det fungerar ju utan nån vecka men inte längre!
Vi har även fått den nya spisen installerad.
Vi valde en av conturas minsta modeller vilket blev väldigt bra. Dessutom fick vi betydligt mycket mer plats vilket ju behövs
Före
Efter
Foten är på bättringsvägen. Kontroll var tredje dag för infektionsriskens skull men på fredag ska de förhoppningsvis ta stygnen. Han kan gå bättre och bättre.
Fylla en container och packa 200 kvm är ingen lek när man blir halva styrkan.
Men nu är iallafall allt på plats efter mycket om och men och vi kämpar på med uppackning och renoveringen.
Prioriterat var barnens rum
Vilket blev superbra så här långt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Källaren är putsad och vi kämpar för att få in cinderella toaletten och dusch. Det fungerar ju utan nån vecka men inte längre!
Vi har även fått den nya spisen installerad.
Vi valde en av conturas minsta modeller vilket blev väldigt bra. Dessutom fick vi betydligt mycket mer plats vilket ju behövs
Före
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En fråga om kaminen där, hur gjorde ni med den gamla skorstenen? Den vilar väl på den öppna spisens konstruktion? Vi har liknande i sommarstugan och jag funderar på att ta ner den öppna spisen pga dennes storlek och ineffektivitet.
Vad jag dock drar mig för är ju att man inte hör elden i en kamin.
Vad jag dock drar mig för är ju att man inte hör elden i en kamin.
Skorstensstocken är ju kvar. Sen murade de igen det gamla och bilade ett nytt hål in i en av kanalerna som de sen drog ett nytt rör i. Eftersom kanalerna som fanns krävde ganska mycket renoverade så blev det enkelt och snabbt fixat.
Nja inte riktigt.
Källaren är mestadels oinredbar med berg, så vi lyckas kanske få till max 15 kvm.
Vi har klinkrat 12 kvm och sen byggt upp över berget på ett ställe.
Så totalt blir det cirkus 50 kvm när källaren är klar.
Den delen som består av berg kommer vi platsbygga lite hyllor för förvaring så vi utnyttjar ju den ändå
Källaren är mestadels oinredbar med berg, så vi lyckas kanske få till max 15 kvm.
Den delen som består av berg kommer vi platsbygga lite hyllor för förvaring så vi utnyttjar ju den ändå
Tack. Var lite nyfiken på hur litet man kan bo permanent med två barnVärmdöbo skrev:Nja inte riktigt.
Igår eller egentligen inatt var en stor dag i det här huset. Maken fick nog och fick temporärt dit Cinderella förbränningstoaletten.
De saker som skulle ha varit klara innan inflytt blev ju inte riktigt det iochmed den väldigt oplanerade fotenigräsklippar-incidenten.
Alltså dusch och toalettkompletteringen.
Nu funkar det alldeles utmärkt ändå, en vecka eller två då vi har den gamla äckliga mulltoaletten. Men vilken dröm att få gå på en ny fräsch toalett som tar hand om behoven på bästa sätt
Vi är såklart inte helt nöjda med de ursnygga avloppsrör som leder bort luften från förbränningen. Får se vad vi lyckas med
Som ni ser på bilden i röran är kommoden redan monterad och väntar bara på blandare, el och vatten.
På upphöjningen där skräpstationen är kommer tvättmaskin och torktumlare stå (eventuellt en kombinerad men vad jag hört är de rätt dåliga, någon som vet??)
Vi kommer även bygga förvaring över.
På sidan kommer öppningen in till förrådet att vara. Det ska alltså dit en vägg. ...
Något annat som bara väntar på blandare och vatten är duschen
Något annat som jag är galet nöjd med är klinkersen som ligger i hela källarplanet.
Trots kakelsättarens mutter över längden.
De saker som skulle ha varit klara innan inflytt blev ju inte riktigt det iochmed den väldigt oplanerade fotenigräsklippar-incidenten.
Alltså dusch och toalettkompletteringen.
Nu funkar det alldeles utmärkt ändå, en vecka eller två då vi har den gamla äckliga mulltoaletten. Men vilken dröm att få gå på en ny fräsch toalett som tar hand om behoven på bästa sätt
Logga in
Skapa konto
Vi är såklart inte helt nöjda med de ursnygga avloppsrör som leder bort luften från förbränningen. Får se vad vi lyckas med
Som ni ser på bilden i röran är kommoden redan monterad och väntar bara på blandare, el och vatten.
På upphöjningen där skräpstationen är kommer tvättmaskin och torktumlare stå (eventuellt en kombinerad men vad jag hört är de rätt dåliga, någon som vet??)
Vi kommer även bygga förvaring över.
På sidan kommer öppningen in till förrådet att vara. Det ska alltså dit en vägg. ...
Något annat som bara väntar på blandare och vatten är duschen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Något annat som jag är galet nöjd med är klinkersen som ligger i hela källarplanet.
Trots kakelsättarens mutter över längden.
Logga in
Skapa konto