Det är bråda tider i våra hus för tillfället. I helgen går flyttlasset till lilla Huset oxh vi har jobbat stenhårt för att få det beboligt till inflytt. Samtidigt som vi packar och rensar det gamla huset.
Fokus har legat på barnens rum och grovt arbete inomhus för att slippa detta senare.
Golvet i källaren är färdigklinkrat och duschen är klar och nu pågår putsning av väggarna.

Övervåningen är den som behövde bli så klar vi kan och vi är nöjda med hur långt vi hunnit.
Alla väggar är gipsade, spacklade och målade och golvvärme och nytt golv är lagt. Så nu slipper vi täcka och kladda och flytta runt när vi väl är inflyttade.
Utom i köket som vi lämnat helt förutom golvet eftersom det inte kommer förrän nästa vecka. Det vi alltid skjuter upp är snart klar. Jag pratar såklart om Listerna.....☺
Barnens rum då som faktiskt är sånär som helt klart, vilket kändes som en förutsättning för att de ska trivas så bra som möjligt.

Vi valde att platsbygga en våningssäng längs med ena väggen. I ena delen ryms en garderob och bakom den bildas ett tomrum.
Compact living = använd alla ytor så där byggs hyllplan med en kontakt som barnen kan förvara lite mer privata saker på, lägga mobilen på laddning osv

20150815_104823.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20150815_134930.jpg
Skapa konto

20150815_143507.jpg
Skapa konto

20150815_204155.jpg
Skapa konto

20150815_204543.jpg
Skapa konto

20150817_195730.jpg
Skapa konto

Längs med ytterväggen kommer vi bygga ett skrivbord och förvaring till galningarna som faktisk kommer ha exakt likamånga förvaringsmöjligheter som de hade i varsitt rum. Återkommer med fler bilder Så fort det lugnat sig

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Snygg platsbyggd våningssäng. :) Vi har en nästan likadan i vår sjöbod - och med hylla för småprylar. Lyckat till med huset! Kommer helt klart följa denna tråden.

• Gilla
Värmdöbo
  • Laddar…
Hur gör ni när barnen blir äldre? Kan bli jobbigt när en 18-åring ska dela med en 14-åring?

Planen är att om några år bygga ut bakåt och dåsovrum till barnen. Just av den anledningen att må behöver lite space när man blir tonåring eller kanske snarare tonårsföräldrar 😉

Mikael_L
Personligen skulle jag kunna tänka mig att bo i hus på 40-50 m[SUP]2[/SUP], för hela familjen.

Men då måste jag nog få ha ett hus/garage till bredvid på minst 100m[SUP]2[/SUP] för att inhysa alla mina projekt och allt det där.
Men det kan som sagt få vara mer liknande garagestandard, inte behöva hållas fullt uppvärmt jämt osv.

Just nu delar vi på ca 100m[SUP]2[/SUP] och det går rätt bra, med mer optimerad planlösning för dessa kvadrat hade det gått jättebra. Men när övervåningen inreds blir det 60m[SUP]2[/SUP] till att städa. :)

Var å andra sidan i helgen och hälsade på en vän i deras nyinskaffade hus på drygt 300m2, var nog tom lite över 350. Det kändes lyxigt och spaceigt. Men en tur med dammsugaren lär ta sin tid. :D

Wow Vilken häftig! Frågan är hur den fungerar i trappa nedför.
Hade behövt den nu då maken lyckades snubbla med gräsklipparen igårkväll och ja ni vet fick in foten 😢
Perfekta timingen!

Redigerat:
Ajaj, hoppas det inte blev för allvarliga skador. Har gjort samma sak själv och har nu två tår som är lite kortare. Så j-vla ont som det gjorde önskar jag ingen annan.

Krilleman
Alltid stålhätta när gräset ska klippas. Enkelt och billigt skydd! :thumbup:

följer

Vilket tempo ni håller! Imponerande :)

Tyvärr hade nog inte stålhätta hjälp den här gången (vilken herrn brukar ha när han klipper)
Ni vet halka, dra upp det man håller i, foten rakt in......
MEN det kunde ha varit värre. En och en halvtå är ganska demolerade och lagade så gott det går
fotryggen fick sig ett snitt MEN allt sitter kvar (utom de tårna då)
Så nu är det högläge och stark medicin vilket inte kunde ha kommit mer lägligt eftersom vi flyttar på lördag och både gamla och nya ska bli klara för det.....
:thumbdown:

Mikael_L
Usch, så trist så trist. :(

Jag skickar både cyberblommor och cyberkramar till stackarn i sängen och er andra.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Det var trist att höra. Krya på maken och hoppas han läker snarast.

Värmdöbo skrev:
Ni vet halka, dra upp det man håller i, foten rakt in......
Precis, just den reflexen skulle blockeras när man klipper gräs.

Din man har dock bättre tajming än jag hade på ett sätt; Gräsklipparmannen hade precis biopremiär då....:x

Hoppas han blir återställd snabbt i alla fall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.