6 093 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
En Metabo kap/ger 303 för 2138:-
Det är en Pela, iaf så visas den märkessymbolen på sidan. 303:an finns också och kostar 6.190 kr.perkele skrev:
Antingen är det en fulkopia där endast utseendet är det samma eller så är Metabo inblandat. Det som talar för en fulkopia är att diametern på klingan skiljer sig och att man då kan slingra sig och hävda att det inte är en kopia. Det som talar för att Metabo är inblandat är att utseendet är mycket lika. Men det kan också förklaras med att säljföretaget inte orkade ta ett nytt kort(de liknade ju varandra!).
Något som kan noteras är att säljföretaget fortfarande har kort på gamla maskiner med namnet elektra-beckum trots att det är ett tag sedan de bytte namn till Metabo.
Någon som vet om Metabo har intressen i Pela? Som vi alla vet så "ligger alla med alla" i elverktygsbranschen.
Pust....då så kan jag andas ut litegrann iaf.
Fast det jag hunnit med att kapa med min gröna bosch har varit utan minsta anmärkning.
Visst, den tar väl inte 8x8 tum och grova furor men till utemöbelsnickeriet jag håller på med just nu så är den ypperlig.
Ett par tre våningar upp i kvalité från saligt insomnade Best Tools´en är det definitivt.
Fast det jag hunnit med att kapa med min gröna bosch har varit utan minsta anmärkning.
Visst, den tar väl inte 8x8 tum och grova furor men till utemöbelsnickeriet jag håller på med just nu så är den ypperlig.
Ett par tre våningar upp i kvalité från saligt insomnade Best Tools´en är det definitivt.
Klicka här för att svara