Plejds krondimmer, DIM-02. Utgång 1 takarmatur inomhus som manövreras med deras trådlösa tryckknapp WPH-01-SW. Utgång 2 utomhus fasadbelysning styrs av/på med astrour. Funkar den kombon?
 
Ja det borde gå, dimbarlast på ute belysningen?
 
  • Gilla
caanol
  • Laddar…
Ja det får jag se till att det är.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
C caanol skrev:
Plejds krondimmer, DIM-02. Utgång 1 takarmatur inomhus som manövreras med deras trådlösa tryckknapp WPH-01-SW. Utgång 2 utomhus fasadbelysning styrs av/på med astrour. Funkar den kombon?
Det sköna är att har du fler enheter så kan du programmera vilken knapp som helst till utebelysningen. Vi har t.ex 3 ST brytare i köket men behöver inte styras med 3. Så 2 av dom agerar knapp för scener. Om du nu vill ha möjlighet att styra utebelysningen utan mobil
 
Sittställning Forlowt skrev:
Det sköna är att har du fler enheter så kan du programmera vilken knapp som helst till utebelysningen. Vi har t.ex 3 ST brytare i köket men behöver inte styras med 3. Så 2 av dom agerar knapp för scener. Om du nu vill ha möjlighet att styra utebelysningen utan mobil
Ja fast astrouret är väl inbyggt i pucken och konfigureras vid installationen eller missuppfattar jag dig nu?
 
Sittställning
C caanol skrev:
Ja fast astrouret är väl inbyggt i pucken och konfigureras vid installationen eller missuppfattar jag dig nu?
Jag menar bara att man behöver inte ha fysiska knappar men du kan i appen programmera vilken annan knapp som är plejd ansluten att lira tillsammans med den kanal som är utan knapp. Finns enkel och dubbelklick, så en dubbelbrytare har i princip 4 knappar då

T.ex så kan jag välja i appen att vår knapp i hallen ska tända sovrummet om jag vill. Så som jag har konfigurerat nu så har jag enkel klick - mysbelysning dubbelklick på samma knapp - vardagsljus. Skönt när man på morgonen går upp och trycker på en knappt och allt som man vill tändas tänds :)

Dvs du behöver inte ha en brytare till just den pucken, om du inte vill.
 
  • Gilla
caanol
  • Laddar…
Det verkar ju vara ett väldigt flexibelt system men än så länge har jag inga andra planer så det får bli som jag tänkt. Tillbaka till frågan som @_Fredrik_ tror funkar, är det fler som tror eller vet att det går att göra på det viset?
 

Bästa svaret

Ja, det kommer att funka utan problem.

Även om belysningen ute i grunden går på Astrour, så kan du även styra den via den andra knappen på den trådlösa brytaren.

Om dim-02 och brytare ska sitta på samma ställe räcker det med en vanlig dubbel brytare med impulsfjäder.
 
Sittställning
AA precis, som sagt man behöver inte ens brytare om man inte vill.

Vi har en puck till fönsterbelysning som inte ens har en knapp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.