Som jag nämnt förut lyckades vi inte få fall på våra 50*50 klinkers. För att inte stå ansvarig för en vattenskada om 5-10 år, tänkte vi byta ut golvklinkerserna mot mindre som det är lättare att få fall på. Men då man inte får lappa tätskikt måste vi ta bort kaklet också och lägga ett nytt helt tätskikt. Det visade sig att fixet var omöjligt att få bort utan att sabba gipset så vi beslutade oss för att byta ut gipset under också. Till saken hör att vi fick montera ned det inbyggda badkaret också. Liknar de där ryska dockorna som innehåller en ny docka som...

mvh
David

David skrev:
Som jag nämnt förut lyckades vi inte få fall på våra 50*50 klinkers. För att inte stå ansvarig för en vattenskada om 5-10 år, tänkte vi byta ut golvklinkerserna mot mindre som det är lättare att få fall på. Men då man inte får lappa tätskikt måste vi ta bort kaklet också och lägga ett nytt helt tätskikt. Det visade sig att fixet var omöjligt att få bort utan att sabba gipset så vi beslutade oss för att byta ut gipset under också. Till saken hör att vi fick montera ned det inbyggda badkaret också. Liknar de där ryska dockorna som innehåller en ny docka som...

mvh
David
*fniss* Vad träligt!!! Jag såg himla cool 10*10klinkers (eller var det kakel, det låg på ett golv i alla fall) på Coop, kanske nåt at satsa på? :D

Förresten vad ÄR egentligen skillnaden på kakel och klinkers? Det ena har man på väggen och det andra på govlet... ???

50x50cm  :o Jag som får en massa reaktioner på att det är omöjligt med fall och klinker på 32x32cm...

jureit skrev:
På bonnasvenska: Klinker tål mer.
Ah, fattar! 8) Låter vettigt med klinker på väggarna... Jag har hemma här en JÄTTEFIN klinkerplatta som mamsen köpt till mig och burit hem fån Spanien: En grön med en gul solros i relief. Den SKA komma upp nånstans också! :D

jureit skrev:
Så David gör Badrum 2.0? Själv skulle jag vara nöjd om jag fick till version 1.0
Practice makes perfect. ;)

mvh
David

Fyfan säger jag. Blotta tanken på att behöva hacka upp det man just gjort ger mig huvudvärk och tända-eld-på-hela-skiten-tankar.

Klappa er på huvet och känn att ni är duktiga som orkar ta tag i eländet och fixa till det. 8)

MathiasS skrev:
Fyfan säger jag. Blotta tanken på att behöva hacka upp det man just gjort ger mig huvudvärk och tända-eld-på-hela-skiten-tankar. )
Innan du tänder på, kolla så att brandförsäkringen är betald! ;)

Immobil skrev:
Innan du tänder på, kolla så att brandförsäkringen är betald! ;)
;)

Nu har vi brutit bort allt och inser att även flytspacklet och gipset på golvet måste bort... sedan skall vi även dra ett nytt duschavlopp också så vi måste delvis bryta upp golvvärmen, spånskivorna och glespanelen för att komma åt stammen. (Det sistnämda betalas tack och lov av köparna för de ville passa på att sätta in en dusch också när vi ändå höll på...)

Just nu går alltså vårat bygge i motsatt riktning :P

Mvh Lisa

PS: I nästa hus kör vi nog 2x2 cm mosaik...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.