Vi är en familj med 4 barn (varav 2 tonåringar) så det går åt ganska mycket mat hemma hos oss.:D

Vi har därför valt att ha 2 kyl/frysar i köket. Vi valde dessutom sådana där kylen är ganska stor och frysarna lite mindre. Detta gör att vi har MYCKET kyl! I frysarna i köket har vi bara frysta kryddor, glass, frysta bär etc. Vi har nämligen en stor frysbox i källaren för frysmaten (kött, fågel, fisk etc). Samt att vi även har en matkällare (som håller ca 12-15 grader) där vi förvarar konserver, burkar, dryck (både vin och läsk;) ).

För oss är detta den ultimata lösningen!!

Redigerat:
hehe...nu förstår jag varför jag blir galen på min kyl/frys. Vi har oxå 4 barn, varav 3 är tonåringar :) Och vi har bara 1!!!!! kyl/frys av samma modell som din ;)

evash: Vi har haft bara en kyl/frys fram till alldeles nyligen så jag förstår precis hur du har det!;)

Jag har funderat på samma sak. Men vi har små barn och då kan jag se en fördel med att ha en kyl och en frys, för då slipper de klättra för att nå mjölk osv i kylen...

niblom skrev:
Jag har funderat på samma sak. Men vi har små barn och då kan jag se en fördel med att ha en kyl och en frys, för då slipper de klättra för att nå mjölk osv i kylen...
Hummm...klok tanke, den ska jag komma ihåg tills det är dags att beställa inredning :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.