14 268 läst ·
36 svar
14k läst
36 svar
En kvarn blir bostad
Sida 1 av 3
Okey! Nya rutiner här på forumet så jag får väl öppna en egen liten avdelning för min "långtradare".
Har pysslat med min renovering i några år nu. Det finns ett och annat som måste åtgärdas då man skall fixa en gammal väderkvarn till bostad. Det första var att ta ut en massa "kvarglömt" spannmål. Där efter kvarnar och andra maskiner sedan måste man ju måla lite.............................

Just nu pågår arbete i det som skall bli våtavdelning med tvättstuga, badrum & bastu.
Har pysslat med min renovering i några år nu. Det finns ett och annat som måste åtgärdas då man skall fixa en gammal väderkvarn till bostad. Det första var att ta ut en massa "kvarglömt" spannmål. Där efter kvarnar och andra maskiner sedan måste man ju måla lite.............................

Just nu pågår arbete i det som skall bli våtavdelning med tvättstuga, badrum & bastu.
En del pyssel har det varit och är......
Men nu börjar man se någon typ av slut närma sig.
Nått år till...........................eller två så är det nog.........
Just nu är det "elektrikerbältet" på. Dosor & slang på gång i våtavdelningen.
Väntar på lite kompleterande material från http://www.elbutik.se. Hoppas det kommer före helgen.
Men nu börjar man se någon typ av slut närma sig.
Nått år till...........................eller två så är det nog.........
Just nu är det "elektrikerbältet" på. Dosor & slang på gång i våtavdelningen.
Väntar på lite kompleterande material från http://www.elbutik.se. Hoppas det kommer före helgen.
Envishet, tålamod, ingen tidspress & ett glatt leendeTirilk skrev:
Finns nog inga genvägar för att få bort det ingodda feta mjöldammet från träkonstruktionen. Så här kunde det se ut hos mig:
http://www.krobykvarn.se/dagbok/04okt.htm
(rulla ner till 12:e)
Jag tycker det är väldigt spännande med byggnader som helt byter verksamhet. Kvarnar, ladugårdar, hönshus, vattentorn mm som blir bostäder.
Har du någon hemsida/bilder på er kvarn?
Var ett tag sedan jag redovisade något här men är flitigare med uppdateringarna i min byggdagbok 
Hade hoppats på att ha ett fungerade minireningsver i drift så här dags men det har slagit totalstopp hos kommunen. Har fått avbryta grävningarna av ledning mitt i skogen i väntan på besked
Kroby kvarns renovering - Juni 2007 (+juli)

Hade hoppats på att ha ett fungerade minireningsver i drift så här dags men det har slagit totalstopp hos kommunen. Har fått avbryta grävningarna av ledning mitt i skogen i väntan på besked
Kroby kvarns renovering - Juni 2007 (+juli)

Jag kan förstå dig! Du verkar i vanliga fall ha en enorm energi.
Då jag är en trogen läsare av din blogg lider jag nu av abstinens.
Finns inte mycket annat att göra än att ta en längre ledighet.
Får jag fråga om du renoverar på kvällar och helger eller renoverar du på heltid?
God Jul & Gott Nytt ÅR
Då jag är en trogen läsare av din blogg lider jag nu av abstinens.
Finns inte mycket annat att göra än att ta en längre ledighet.
Får jag fråga om du renoverar på kvällar och helger eller renoverar du på heltid?
God Jul & Gott Nytt ÅR
Helt och hållet en terapisysselsättninglarsson1 skrev:
Kroppen är en konstrig maskin. När man börjar se slutet så slår den stopp men har nu bestämt att det blir inte en skruv eller spik i byggnaden förrän efter helgerna. Måste finna lite kraft och motivation för det som återstår.
Det finns planer på inflytt till sommaren tidiga hösten



