Jag ägnande söndagen åt att sätta upp klinker ovanför diskbänken. När jag igår skulle ta bort kakelsnören, satt några snörbitar så hårt, så när jag drog bort dem släppte en klinkerplatta också. När man knackar på den verkar halva plattan vara lös. Den sitter inne i hörnet under överskåpet och kommer inte utsättas för något vatten.
Frågan är vad jag ska göra. Försöka ta bort den, men jag är rädd att jag skadar någon annan platta.
Eller låta den vara och foga som jag hade tänkt, och utgår från att det sitter tillräckligt efter fogningen.

Vad tycker ni?
 
  • Gilla
David Lifu
  • Laddar…
Verkar den sitta fast bra, så låt den sitta kvar och foga.
Alternativet är att ta bort den och limma dit den på nytt och sedan foga.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Verkar den sitta fast bra, så låt den sitta kvar och foga.
Alternativet är att ta bort den och limma dit den på nytt och sedan foga.
Den är ju lös på ena sidan, men inte så att den ramlar ner. Jag tänker att fogen kommer göra att den sitter lite bättre med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.