73 104 läst ·
134 svar
73k läst
134 svar
En hyfsat omfattande renovering av 50-talskåk
Medlem
· Blekinge
· 214 inlägg
Tack för svaret! Kan tänka mig att denna tunga bänkskivorna behöver då ett bra och stabilt stöd för att förhindra små rörelse eller sprickor 
Hej igen.
Dags för en sk surkål
Slutfinish på badrumsfönstret.
Som synes behövs fogning mellan betongglasensamt täckning av den nu synliga tätskiktsduken. Använder jag lämpligast den multifog som jag använde på insidan?
För att täcka tätskiktsduken tänkte jag klä runt om med ett smalt plåtband som jag trycker in mot den vita plastskenan som skymtar och låter gå ut över duken och över den första smygbrädan där den fästs.
Verkar det som bra ideer?
Dags för en sk surkål
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som synes behövs fogning mellan betongglasensamt täckning av den nu synliga tätskiktsduken. Använder jag lämpligast den multifog som jag använde på insidan?
För att täcka tätskiktsduken tänkte jag klä runt om med ett smalt plåtband som jag trycker in mot den vita plastskenan som skymtar och låter gå ut över duken och över den första smygbrädan där den fästs.
Verkar det som bra ideer?
Med en så snygg renovering i övrigt är det synd att ni inte valt lite snyggare takhögtalare i badrummet. Det finns många att välja mellan som tål fuktig miljö i ett badrum, och som är snyggare. Framför allt är de mycket diskretare uten synliga skruvar och inte ett grovt galler.
Med största säkerhet så låter de bättre också.
Med största säkerhet så låter de bättre också.
Som gammal hifi nörd är jag väl medveten om att det finns bättre och snyggare högtalare. Frågan är om det blir nå bättre utan att klä in hela badrummet i fluff och absorbenter?
Estetiskt så finns det detaljer jag stör mej på bra mycket mer än högtalarna.
Tack för input dock
Estetiskt så finns det detaljer jag stör mej på bra mycket mer än högtalarna.
Tack för input dock
Självbyggare
· Stockholm
· 2 702 inlägg
Hej 3aple,3ple skrev:Tackar!
Kör en liten badrumsspecial.
Handfatsblandare, duschblandare och taksil är från Tapwell, dom två sista från deras serie Square.
Det finns en större variant av taksilen också (50*50), våran är 40*40.
Edit: Den stora är 40*40 och våran är 30*30.
Dessvärre hittade jag inte så många fler byggbilder på badrummet. Såhär blev det iaf.
[bild]
[bild]
Nästa: Golvvärme.
Tjusigt bygge!
Har själv samma handfatsblandare och har en fråga till dig. Jag upplever ett märkbart högt spolljud i blandaren. Metalliskt, precis som vattentrycket spolas direkt mot godsen i olämplig vinkel. Något du märker av?
/J
Hösten -14
Dags att bredda infarten.
Ganska mycket massor som ska bort. Vi tog in några offerter, den dyraste landade på dryga 100 tusen efter ROT (vilket är ganska osäkert om vi är kvalficerade till här). Dumpningen av massor var också ett problem till en början. Olika grävare hade olika svar. Nån ville dumpa det på ÅVC (350:- ton), nån hävdade att jorden var giftig.
Vi valde Arne, han kunde dessutom komma nästa dag d^_^b
Dags att bredda infarten.
Ganska mycket massor som ska bort. Vi tog in några offerter, den dyraste landade på dryga 100 tusen efter ROT (vilket är ganska osäkert om vi är kvalficerade till här). Dumpningen av massor var också ett problem till en början. Olika grävare hade olika svar. Nån ville dumpa det på ÅVC (350:- ton), nån hävdade att jorden var giftig.
Vi valde Arne, han kunde dessutom komma nästa dag d^_^b
Efter en knapp dags grävande och lite grus så blev det så här fint.
Våren -15
Påt igen. Mjukstartar året med ett friggebodsbygge, en oisolerad snickarbod är tanken.
Den uppmärksamme kan skymta en grävmaskinsskopa på en av bilderna
Påt igen. Mjukstartar året med ett friggebodsbygge, en oisolerad snickarbod är tanken.
Den uppmärksamme kan skymta en grävmaskinsskopa på en av bilderna