Bra jobbat, ni är riktigt duktiga!
Ang ÅVC-priser tidigare i tråden, helt otroligt. Jag tyckte det var dyrt i min dalslandskommun där vi har stuga, ca 60:-/kubik. När vi lämnade eternitpannor drog de iofs till med hela 120:-/kubik ;) Hemma i Göteborg är det gratis iaf ett antal lämningar /per år.

• Gilla
3ple
  • Laddar…
Lite nyfiken på vad det är för material i bänkskivorna i köket. Ser ut som lamell av bambu !
Hur upplever ni det, tålighet etc.

Jo det stämmer bra, vertikallimmad bambu är det. Hårdheten ska vara drygt 4 (som ek) och det verkar stämma. Segt och jävligt att såga va det också.

Mkt kul projekt, härligt med mkt bilder!

• Gilla
3ple
  • Laddar…
Riktigt bra gjort!

Hur långt tid har det tagit? Vad jobbar ni med vanligtvis? Är ni snickare?

I köket vid strömställaren ser det ut som att det går ett kromat vattenrör ner till strömbrytaren. Vad är det?

//Patrik

Jag gissar på kabelskydd.

Patrik_Hed skrev:
Riktigt bra gjort!

Hur långt tid har det tagit? Vad jobbar ni med vanligtvis? Är ni snickare?

I köket vid strömställaren ser det ut som att det går ett kromat vattenrör ner till strömbrytaren. Vad är det?

//Patrik
Tack ska du ha:)

Vi fick tillgång till huset 1:a april -11. Vi hade bra fart första året sen slog vi av lite, mer eller mindre frivilligt. Min sambo är i dagsläget gravid i nionde månaden så henne har man inte haft så mycket nytta av på ett tag;)
Dock så haltar uppdateringarna ganska mycket.

Snickare är vi inte:) Min sambo är rådgivare på bank och jag är verktygsmakare på en industri vilket vi haft en del nytta av.

Röret är ett rostfritt hydralrör som mycket riktigt används som kabelskydd.

• Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Närbild.

Edit: Fast den va ju redan upplagd..

• ImageUploadedByByggahus.se1346125229.486572.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
tobjork skrev:
Jag gissar på kabelskydd.
Välkommen Tobjork:)

Lite dålig formulering av mig, förstod att det var till elen men ville belysa lösningen. Snyggt.

//Patrik

• Gilla
3ple
  • Laddar…
Ja fantastiskt duktiga och händiga ni är. Bra val att bygga innan barn, sen blir det inte lika mycket tid, eller så kommer Anders Öfvegård och knackar på..

weezer skrev:
Ja fantastiskt duktiga och händiga ni är. Bra val att bygga innan barn, sen blir det inte lika mycket tid, eller så kommer Anders Öfvegård och knackar på..
Det där med Arga snickarn har varit ett stående skämt/hot under hela renoveringen:)
Tack ska du ha!

Haha jag tror att det är många som ser Arga snickaren som sin värsta mardröm :) Känner igen mig i skämtandet om honom :)

Detta var spännande att följa, tack för alla bilder! Är särskilt imponerad av diskbänken och fräs-arbete.
Har ni limmad ihop skarvarna eller använd silikon emellan? Har ni sågad spannbeslaget's C 'ringar' själv från någon rör?

Tack tack:)
Skivorna är limmade, inget silicon.
Beslagen är precis som du gissade egentillverkade av ett rör. Den enda jag hittade som sålde sådana var Theofils men dom säljer inte till privatpersoner om jag förstått rätt. Blev enklare att tillverka egna på nån kafferast:)

• Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.