5 260 läst ·
24 svar
5k läst
24 svar
En högtalare till - hur lägger jag kabeln bäst?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 325 inlägg
Det var ju en ypperlig idé! Då får du helt plötsligt möjlighet till musik i ett rum till! Eller varför inte på altanen?
Om du tycker att det är för dålugt tryck i ljudet tycker jag att du ska byta den där till en Play:5 istället. Det är väldigt bra ös i dem. Som en bonus är den större och kommer dölja uttaget samt att du får loss den där och kan ställa den i ett annat rum.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 229 inlägg
Det är OT, men det finns faktiskt en! Man har den för att enkelt kunna fixera grejjor som skall lödas i lämpliga lägen på bänken. Har en stor knådad klump på lödstationen färdig att användas. Bara att lägga på bänken så kan man kladda dit (och ihop) vad som helst tills det är lött och klart.ricebridge skrev:
Enkelt, snabbt och lämnar inga spår.
Men den är ju som sagt helt odugligt till det den är tänkt för.
Icke, det är till sånt man använder gripklor. Häftmassa blir bara mjukt och sladdrigt när det blir varmt.lars_stefan_axelsson skrev:
Häftmassa är så uselt att till och med rättstavningsfunktionen på min telefon markerar det som ett fel när jag skriver detta. Det borde kriminaliseras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 229 inlägg
Nej, det är just det. Gripklor är otympliga att ställa in och går aldrig att få exakt som man vill ha. De fjädrar och ändrar läge och hade man så många händer som behövdes för att ställa in dem, så hade man ändå inte behövt dem. De duger på sin höjd att hålla ett helt kretskort i rätt läge med. Häftmassa däremot är smidig, snabb, och exakt (nog).ricebridge skrev:
Om man löder så länge så att häftmassan blir varm, så har man förstörs sina komponenter (och kretskort) för länge sedan, så det är en icke-fråga.
Livet är fullt av kompromisser. Ljudsystem är alltid en kompromiss. Även ljudsystem som inte kompromissar med priset, men de är inte prisvärda. Man kan inte få allt på en gång även om man kan få mycket om man inte begränsas av priset.
Frun gillar inte kablar, inte kabelkanaler och inte TV-bänkar.
Så här ser min kompromiss ut. (OSB, lite tapet, 2 bitar 45x95, 4 plåtvinklar). Den har plats för både stereo, kablar, belysning nexabrytare och ev boxar, men jag fick byta ner mig lite vad gäller högtalare.
Frun gillar inte kablar, inte kabelkanaler och inte TV-bänkar.
Så här ser min kompromiss ut. (OSB, lite tapet, 2 bitar 45x95, 4 plåtvinklar). Den har plats för både stereo, kablar, belysning nexabrytare och ev boxar, men jag fick byta ner mig lite vad gäller högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara