Tyst anhängare som vill skänka lyckönskningar.

Jag vet inte om du har läst om den kille som fick obotlig cancer som hamnadeockså forskningsgrupp i lund och fick aldrig tidigare provad bromsmedicin, likt du själv.
Han hade månader kvar. Det var runt 5 år sedan om jag inte missminner mig.
Han lever fortfarande och mår bra!

Som du vet själv så går utvecklingen i en våldsam fart.

Vi finns här om du behöver prata. Min pappa har myelom. Obotlig benmärgscancer. Så jag vet att det är lätt att man fastnar i mörka banor när man tampas med demonerna ensam.
Lätta på trycket så ofta du orkar.

Personligen så hoppas jag att caprelsan knockar skiten du har i halsen långt ner i avgrunden.
Försök att ta en dag i taget och håll huvudet högt.
Mina tankar går dagligen till dig och din familj.

Hej, jag har följt denna tråd till och från ett bra tag nu, även sen innan jag blev medlem. Började att snoka runt på BH eftersom jag och gubben ska bygga nytt.. Sitter nu i läget där vi har sålt vårt hus och flyttat hem till mina föräldrar med två barn på snart 4 och 2 1/2.... Snacka om att man känner sig lyckad när folk får veta att man tagit gubbe o barn o flyttat hem till "mamsen o papsen":confused::)

Bygglovet är inne på remiss så vi hoppas iaf kunna börja bygget efter nyår och kunna flytta in under sommaren 2014. Känner att jag svävar ifrån min egentliga tanke men pga ovanstående situation blir det tid för MYCKET surfande, särskilt här..

Din tråd har gett mig så mycket som privatperson och yrkesmässigt. Är sjuksköterska på en ÖNH avdelning och möter nästan dagligen människor som fått sitt liv slaget i spillror pga denna hemska sjukdom. Vi andra tar luft, smak, dofter, tal m.m för givet!! Men i jobbet har jag insett hur mycket det påverkar oss när så basala saker försvinner.
Men jag har ochså lärt mig att sjukvården kan inte säga till en människa när deras liv är slut!! Har haft patienter där vi fått besked om att det ev handlar om veckor kanske några månader, men rätt vad det är har det gått ett år och dessa hjältar vandrar fortfarande bland oss andra!!
Jag är säker på att det som bär oss framåt är envishet och j**lar anamma, och jag tror att du besitter bägge i mängder!!
Men jag vill iallafall framföra ett ödmjukt tack därför att genom din öppenhjärtliga berättelse av allt du går igenom har gett mig en annan förståelse för vad drabbade går igenom, det är lätt som vårdgivare att endast se livet innanför sjukhusväggarna men genom din berättelse blir jag påmind om vidden av sjukdomen och hur många som blir drabbade tillsammans med den "sjuka".. Jag bär din historia med mig varje gång jag möter en ny patient...

Så tack igen!!! Kämpa på, ingen vet framtiden...
MVH Tina

• Gilla
Drosen och 2 till
  • Laddar…
Har läst denna tråd ganska länge men aldrig skrivit något, jag har inte vetat vad jag ska skrivaoch jag vet egentligen inte det nu heller.

Men jag vill iaf säga att du är enormt stark som orkar med hela denna historia.

Jag är övertygad om att jag en vacker dag kommer gå in i tråden och läsa att du skrivit att du nu fått besked av läkarna att dom fått stopp på skiten och att allt kommer bli bra!

Jag önskar dig all lycka!

Det är aldrig försent!
Kämpa!!!!!! Du kommer fixa detta!!

jag antar att du har full koll på allt som har med behandling av cancer, har du läst om http://www.clinicallaser.se/
värmer tumörer så dom dör och dessutom så stimulerar den immunförsvaret så kroppen själv kan ta hand om de minsta tumörerna.
Kanske inte funkar på din cancertyp

nino skrev:
jag antar att du har full koll på allt som har med behandling av cancer, har du läst om [länk]
värmer tumörer så dom dör och dessutom så stimulerar den immunförsvaret så kroppen själv kan ta hand om de minsta tumörerna.

Tjenare,

Den hade jag faktiskt inte hört talas om förrut. Läste lite och vet inte vad jag ska tro. Kan säkert fungera i vissa fall, men det lät lite för bra. Hade det varit bra så hade detta varit mer känt. För min cancertyp, som är såpass spridd tyvärr, så kan denna bara ha viss effekt. Men visst., Har ett par knölar på halsen och en på revbenen som jag gärna vill ha bort. De gör ont och inkräktar på mitt knappt fungerande stämband.
Gissar att priserna är hiskeliga..
Tack för tipset!

Tack alla för era jättefina inlägg. Så svårt nu att försöka hitta något positivt att skriva om. Mycket mentalt pga magen som inte fungerar. Den är som ett blåmärke, som gurglar och sputtar ut saker åt alla håll. Däckar mig helt. Märker att viljan och den mentala styrka sakta kommer tillbaka, men magen ställer till det för mig.
Blir svårt att skriva eller tänka positivt när det är så här. Blir mörka tankar...

Angående flytten :( Min fru får dra i allt initialt tills jag fått med lite hjärta i det hela. Kommer hit en mäklaren som familjen har kontakt med som kan förstå vår situation.

Jo. Jag får kanske hitta energi för en sista stor försäljning, Jag är normalt grym på det... Är (var) väldigt verbal och karismatisk och kunde sälja vad osm helst till vem som helst. Nu får jag ta allt via mail, men så långt som det gått nu med att alla har mail i sina mobiler så är det kanske inte något problem.
Gäller att jag får huvudet med i spelet bara. Vilka sälja mina kära sågar ;(

Har bland annat denna kobissågen som jag köpte fårn uk. Bara klingorna kostar 800+ spänn. 305mm diameter
gtm-12-jl-32480.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte den på axminister efter att jag gjort slut på 2-3 lite biligare. Kapat många tusensnitt. Säkert tiosusten, De gamla höll inte för detta. Denna fräser till och allt är klart. Inga vibrationer i bordet, Lasersiktig fungerar perfekt. Enkelt att byta skiva (har 3 för trä 1 för plåt). Har en rejäl rejälv bänk på den med. Men det bästa är kombo funktionen. Bara att lyfta ner bygeln för sågbladet så det bildas ett bord ovanpå. Sedan tar man bort en liten plastslucka över skivan som nu sitter upp. Kopplar dit anhåll och kör. Vad tror ni priset på en sådan kan vara? 2 år gamla, använt den privat. Alla kvitton osv finns

Har en väldit massa saker, men jag har varit smärt och läst test. Inte köpt det dyrast då det inte behövts. Mina favoriter är de lite dyare hos jula. Grymt mycket pengar för perfekt fungerande saker. Tex http://www.jula.se/borrhammare-900w-3-8j-001092 900 watts borrhammare. Har gjort kanske 20-30 i hård granit. Använt den för att bila upp ett halvt gov., Visst bilningen är den inte alls bra på, och det som skulle lösas var bara ett lager sand blandat med lim, som de lagt på källargolvet. Rödsand.

Kärran, som var ett fund. Tror jag ger den till pappa. Han har alltid haft behov av en, men har varken haft plats eller pengar för en.

Hur skjutton ska vi göra med katterna? Tre underbara bonnkatter. Kan inte finnnas finare katter.
Nu är jag helt ärlig. Vill någon ute på landet ta någon av busar. Trix, liten halvperser. 4 år gammal med mycket lek kvar. Kiddoe. Räddade vi från döden uppe på landet. Sommarkatt som det kallas. Ålder okänd, väldigt bra skick och verkar inte vara gamma. Sköldpaddsfärg. Väldigt snäll. Skulle kunna fungera bra inomhus. Sist men störst är ripley. Lite mer telebadragen. Gillar att vara ensam. Gosar när hon vill det. Vill ha lungt omkring sig, Också en utsvulten sommarkatt.
Hör av er via pm isf. Skulle uppskattats mycket,
Guldstjärna är det för dem som listar ut vilka filmnamn kattnamnen tillhör,

Varit på sjukan idag. Var där 12, kom hem 5. Och då gick det förhållande snabbt ändå. Det mesta var planerat och förbertt. Dock hade jag glömt säga att jag skulle göra ett EKG. Men de lyckads fixa dett. Detta var på Alingsås sjukhus, De är så små och smidiga. På SU hade det aldrig gott

Det är ingen snickare som ni kan rekomendera i mina trakter? Hade behövt fixa lite. Orkar inte nu, och vill inte lägga övriga familjen på att fixa det.

Mvh

Steafn

Dom är under uppsegling, har fått CEmärkning och ska starta strax på 3 st sjukhus som ska utvärdera

nino skrev:
Dom är under uppsegling, har fått CEmärkning och ska starta strax på 3 st sjukhus som ska utvärdera
Såg att de behandlar 70+ patienter. Undrar vad det kostar. Kan omöjligen behandla alla mina knölar. Men jag har en på vänstersidan halsen. Den håller på att förstora mitt enda fungerade stämband. Snart blir jag stum. Och det har jag varit i perioder innan. Tror inte man förstår vilket fängelse det är att inte kunna prata innan man varit där. Den skulle jag gärna vilja behandla.
Vet inte alls om jag är en lämplig patient. Men det kan vara värt att prova.

Mvh Stefan

Märket att jag stavar som en kratta på mina nattinlägg. Beror på att jag skriver dem via tapatalk som rättar som den vill :) handlar inte om någon form av dyslexi.

Sitter i biorummet och kollar på transformers 2. Inte mycket att hänga i granen förutom en viss scen med en tjej hängandes över en mc. :)

Fru och barn har varit och badat på ett vattenpalats. Ledsen för att jag inte kunde följa med. Älskar vatten. Tävlat i många år. Seglat över Atlanten och större delar av Europa. Alltid bott vid havet. Nu får jag inte ens bada :( slangen in i magen måste läka först. Suck.

Mäklaren kommer och tittar på kåken på tisdag. Lagom skoj. Vet inte ens om jag fixar att vara med. Kanske är lika bra att ta tjuren vid hornen och inse att beslutet är taget. Men skoj är det inte.

Idag känns magen bättre tycker jag. Ätit lite men ofta. Hoppas den kan stabilisera sig nu.

Mvh Stefan

kontakta någon av de ansvariga, kan vara värt ett försök iaf. Finns 3 KOL sjukhus i Europa som ska dra igång behandlingar strax.
Tråkigt med huset, skulle gärna hjälpa till med plattsättning men jag har tyvärr ingen tid förens efter jul, mycket jobb i sportstugorna i fjällen innan jul

nino skrev:
jag antar att du har full koll på allt som har med behandling av cancer, har du läst om [länk]
Fungerar det där (vilket jag hoppas innerligt!!!!!) så är det ju helt fantastiskt! Håller verkligen tummarna!!!!!

Stew: Det är så förfärligt tråkigt att höra att ni skall sälja huset att jag inte vet vad jag skall skriva...

Som "kattmänniska" önskar jag att jag att jag hade kunnat hjälpa till med katterna (om det är omöjligt att ha dem kvar- kan ni inte försöka behålla dem?! Djur kan göra gott för välbefinnandet!) men vi har redan fyra innekatter så att utöka med fler blir inte bra för någon.

Jag tycker att du verkar så ofantligt stark som person - beundrar dig! Håller tummarna för att caprelsan ger cancercellerna en match som heter duga och att sedan då det nino skriver om eller någon annan behandlingsmetod kan förinta dem för gott.

Misse skrev:
Fungerar det där (vilket jag hoppas innerligt!!!!!) så är det ju helt fantastiskt! Håller verkligen tummarna!!!!!

Stew: Det är så förfärligt tråkigt att höra att ni skall sälja huset att jag inte vet vad jag skall skriva...

Som "kattmänniska" önskar jag att jag att jag hade kunnat hjälpa till med katterna (om det är omöjligt att ha dem kvar- kan ni inte försöka behålla dem?! Djur kan göra gott för välbefinnandet!) men vi har redan fyra innekatter så att utöka med fler blir inte bra för någon.

Jag tycker att du verkar så ofantligt stark som person - beundrar dig! Håller tummarna för att caprelsan ger cancercellerna en match som heter duga och att sedan då det nino skriver om eller någon annan behandlingsmetod kan förinta dem för gott.
Hej,

Tack för dina fina ord. Värmer.

Ja. Det är inte lätt med huset och katterna. Så mycket känslor och drömmar kring denna platsen. Verkligen perfekt läge uppe på en kulle, ser ner över en fors som snirklar sig över dalen nedanför.
Men nu är det som det är. Tänker ofta att vi aldrig kommer hitta ett ställe som detta igen. Lär bli lägenhet ett bra tag, sedan vill nog inte min fru ut till landet igen.

Katterna ja. De är tre stycken räddade katter. 2 sommarkatter som folk låtit gå efter de tröttnat på dem när sommaren tagit slut. Och en som var jättejätteliten och ägarna ville inte ha den lilla ungen. Så det var "ta den eller så avlivar vi" typ.
Men de är utekatter. De vet inte alls hur de ska bete sig inne. De har hela pannrummet för sig själva, med massa sängar osv. Men annars är de ute. Inne så klöser de och hoppar upp på allt. Det går att träna bort, det har vi gjort innan. Men nu finns det inte ork att göra det. Jag ska försöka se om vi kan ta med en av dem i alla fall. En av dem, kiddo, är verkligen en underbar katt. Vet inte hur gammal hon är. Men förutom att hon fäller mycket så är hon verkligen perfekt. När hon kom ranglandes till oss så var hon så mager att man kunde hålla runt höfterna/magen på henne och nå runt. Räckte att vi klappade henne så ramlade hon umkull. Trodde aldrig hon skulle läka sina mentala sår. Men det har hon verkligen gjort. Hon är nästan som en hund. Litar fullt på oss. Även när vi måste göra saker som gör ont på henne (typ tvätta sår med sprit efter slagsmål). Hon bara gnäller lite. Inga klor eller något. Och hon är inte så klösig på inredningen...
Hoppas vi kan behålla henne.

Men vart gör vi av de andra. Ingen ide att försöka lägga ut en annons på blocket. Vuxna katter är inte direkt eftertraktade. Absolut inte bonnkatter. Finns det någon organisation man kan kolla med?

Tråkigt :( Är djurvän, och det innebär att jag är kluven. Vill ha kvar dem för att jag tycker om dem, men vill inte tvinga katter som har varit ute hela livet att samsas i en liten lägenhet. Katter som är födda innekatter tror jag hanterar livet inne bättre än de som fått vara ute som de vill.

Ska kolla på cliniclaser. Men jag är lite skeptisk. Låter för bra för att vara sant.
Sedan vet jag inte alls om jag får lov att göra en sådan behandling med tanke på medicinerna jag nyss startat med.
Får fundera lite på det, och kanske kontaka dem för att se vad de säger. Lovar att rapportera pris. Lär ju inte vara gratis.

Mvh
Stefan

D09
Om ni letar lägenhet i bottenplan så går det alldeles utmärkt att ha katter, förmodligen kommer dom när dom ska sussa o värma sig och sen vill dom ut igen. Morsan har katter och bor på bottenplan och det funkar fint.

Partille är ju inte direkt storstaden så behåll du era vänner ett tag till och ge dom chansen.

Kanske kan nya ägaren ta över dom med klausul att du litar på denna och får ta hem dom om det inte funkar.

Har ni kollat runt i Partille vilka områden som passar er båda? :)

Tror att det kanske är bra någonstans att ni omgrupperar och koncentrerar eran gemensamma energi till att orka tillsammans. När ni härdat ut denna hemska utmaning så har ni alla val i världen att ta nya beslut om hur ni ska bo etc

Ni kanske till och med hamnar i en liten utkant som Sandared ;)

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Hemmakatten
Otroligt ledsamt att behöva sälja huset. Förstår att du blir ändå mer deppad av situationen. Men din fru är förstås lika ledsen hon. Du får inte se henne som en "elak" person som tvingat fram en försäljning. Hon behöver säkert också prata med någon psykolog, kurator etc, hoppas hon har den möjligheten, och hon behöver förstås också stöd från dig. Samtidigt behöver ni båda prata ut ordentligt om hur ni ska göra för att det ska bli bästa möjliga.

Måste det bli en lägenhet att flytta till. Kan det inte bli en mindre villa med en liten tomt i ett samhälle, eller kanske ett radhus. Möjligheten att kunna gå ut och sätta sig är oerhört värdefull oavsett hur liten uteplatsen är, både för vuxna och barn.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Om ni letar lägenhet i bottenplan så går det alldeles utmärkt att ha katter, förmodligen kommer dom när dom ska sussa o värma sig och sen vill dom ut igen. Morsan har katter och bor på bottenplan och det funkar fint.

Partille är ju inte direkt storstaden så behåll du era vänner ett tag till och ge dom chansen.

Kanske kan nya ägaren ta över dom med klausul att du litar på denna och får ta hem dom om det inte funkar.

Har ni kollat runt i Partille vilka områden som passar er båda? :)

Tror att det kanske är bra någonstans att ni omgrupperar och koncentrerar eran gemensamma energi till att orka tillsammans. När ni härdat ut denna hemska utmaning så har ni alla val i världen att ta nya beslut om hur ni ska bo etc

Ni kanske till och med hamnar i en liten utkant som Sandared ;)
Har just börjat titta på områden. Jag är lite efter, känns som ett stort steg att börja leta på hemnet. Målet är kanske ett radhus, eller lägenhet med möjlighet att gå ut. Tror att en vanlig lägenhet skulle ge mig klaustrofobi. Jag skulle kanske helst sett ett mindre hus mot lerum till. Men min fru tycker det ligger för långt från partille. Jag försöker resonera att hon måste hoppa in i bilen ändå för att hälsa på dem, och vad gör 2 eller 7 min för skillnad då?
Kommer vi bara bort lite från göteborg/partille/landveter/kåhög så är priserna mycket lägre. Och då kan vi få något där vi inte behöver släppa allt, ha några fördelar kvar med att bo fritt, men slippa avståndet till linneas jobb, vänner och familj,

Jag tror helt ärligt att katterna går att lösa, men min fru vill inte ha mer ansvar. Vi har redan lämnat över vår underbara lillgris (50kg reisenschauzer) till svärföräldrarna för att vi inte orkade med henne, Katter tar dock inte så mycket. Som det är nu så ger vi dem kanske 3-5 min per dag. Matning och lite kel. Vi byter inte ens sand i någon låda. Behövs ju inte när de är ute och från sig. FÖrutom på vintern, när de tycker det är kallt. Då använder vi lådan.
Sedan släpper vi ofta in dem i huset, Tex när det behöver bli rent på diskbänken eller vi vill ha sällskap. Blir mer och mer innetid för dem nu när vi kanske måste lämna bort dem.

Vi har flera grannar runtomkring som vi kan prata med. Tror det kanske kan vara möjligt att få hjälp. Vi är en tajt grupp vi som bor här på våran väg. Det är väl 50 hushåll. De flesta som oss fast lite äldre. Friluftsmänniskor, snickare, skogshuggare, markägare, lastbilschafuörer. Vi har alltid försökt engerera oss i området, vara med i föreningslivet, vara med på arbetsdagar och vara sociala. Hoppas att en lapp på anslagstavlan kan hjälpa. De är verkligen underbara katter.

Tack för goda förslag!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.