D09 skrev:
Kom på en film till, Safe room

Lite svenska skådisar tillsammans med Denzel Washington :)
Du menar Safe House.

Gillar man Denel kan jag varmt rekommendera Inside Man, bankrån som inte alls slutar som man tror.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
D09
ThomasLindgren skrev:
Du menar Safe House.

Gillar man Denel kan jag varmt rekommendera Inside Man, bankrån som inte alls slutar som man tror.
He he Safe house menar jag givetvis

Hur går det för dig Stefan? Kom ni iväg till djurparken?
Hoppas läkandet går framåt.

Väldigt bra filmer:
American History X
Och om man uppskattar Tarantino...
Inglourious Basterds
Django Unchained

• Gilla
D09
  • Laddar…
Korvgubbe
Det där med smak är ju bekant som bekant som baken, men en serie som jag uppskattar väldigt mycket är QI på BBC, ledd av Stephen Fry. Ett humorprogram som handlar om helt sjuka fakta så man får både lära sig något och flertalet skratt under de 40 minuter som ett avsnitt varar. SVT försökte sig på att göra en kopia av programmet, Intresseklubben som är helt horribel så döm inte originalet efter kopian!

Hej.
Är på sjukhus igen. Kan inte svälja. Dels pga strålningskadorna i matstrupen. Men också pga sväljningreflexen blivit sämre. Hälften jag sväljer åker fel. Svalde en stor tablett fel i går kväll som nu ligger i ena lungan. Skojj.
Ligger på Alingsås sjukhus denna gången. Vet inte hur länge jag blir kvar. Troligen till efter helgen.
Är så less på sjukhus och att maten och ätningen blivit en sådan tortyr.
Kommer troligen få något som kallas peg. Det är en liten lucka direkt till magsäcken.
Får en form av näringsvälling där. Då blir jag mätt. Till skillnad på alternativet cvk. Då får jag en stor kanyl i en stor åder, artär?, och näring till blodet. Ingen mättnadskänsla men mindre ingrepp.
Hann inte komma upp till ytan under den tiden jag var hemma efter senaste vistelsen. Hoppas att det går bra här och att skithalsen läker snabbt. Det betyder så mycket att äta och dricka normalt. Slangar är inte rätt. Kroppen glömmer av vad den ska göra.

Tack för tipsen. Och kom gärna med fler. Gillar brittisk humor. Steven fry är en favorit.
Är inne på senaste avsnitten av supernatural nu. S8. Lite tråkigt att "vara ikapp". Funderar på att börja om från början igen.

Har ni lite tid över berätta gärna en rolig historia eller så. Får jag lite tidsfördriv.

Har ett eget rum med en stor tv. Men signalen är kass. Så bara ettan fungerar. Yay.

Mvh Stefan

• Gilla
southpark
  • Laddar…
Är förresten ett stort fan av tarantino. Följt honom sedan pulp fiction. Tittar tom på de filmer som ger honom inspiration till sina filmer. Som tex snowblood till kill Bill.
Han har varit med i och varit inblandad i flera filmer som jag tror kommer hamna på den riktiga klassikerlistan. Han är inte rädd för att ta det bästa från olika världar och packa ihop det till en film. Mycket det som gör honom unik. Man vet aldrig vad man kan förvänta sig.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Gillar du brittisk humor så måste du se alla "specials" av Top gear. Speciellt Africa special där de letar efter nilens källa.

Nyfniken skrev:
Gillar du brittisk humor så måste du se alla"specials" av Top gear. Speciellt Africa special där de letar efter nilens källa.
Redan sett de flesta säsonger. Är inte direkt intresserad av bilar, men dynamiken mellan de tre är så härlig. Special-avsnitten är härliga :) Åka bil till nordpolen är nog favoriten. Nilen-avsnittet såg jag i förra veckan. Helt otroligt att de gamla skrotbilarna klarade sig. En gammal 850R var med. En drömbil när jag gick i högstadiet. Iofs då var nog "T-Gul" den våta drömmen. T-Röd kom nog ett par år efter.
Har sett alla wheeler dealers också. Samma sak med den serien. Skön stil.

Om du har tillgång till Internet så kan du ju botanisera på www.oppetarkiv.se med program ut SVT:s eget arkiv.
Det finns mycket pärlor där, själv gillar jag Hermans Historia.

Antar att du har sett Kingdom med Stephen Fry? Den är riktigt bra och hjälpte mig igenom en svår tid.

Tanked om två killar som bygger akvarier är ganska lättsmält humor.

Black Books är en engelsk serie som är grym.

Alla dessa finns på netflix, vissa kan dock ligga på amerikanska (skaffa unotelly så kan du välja "land").

Red dwarf är en skön gammal rymdserie
The young ones, hemma värst.
Oh vilka minnen, måste se själv. Men först lite Roomservice.

fredl skrev:
Antar att du har sett Kingdom med Stephen Fry? Den är riktigt bra och hjälpte mig igenom en svår tid.
...
Stephen Fry är väl helt outstanding vad han än företar sig.
Bäst tycker jag, med min enkla smak, att han är tillsammans med Hugh Laurie i showerna om Jeeves och Wooster.

Äntligen kom pillret som legat i en lunga upp! Det var ett stort piller och det var inte ens upplöst till 50% efter 24 timmar. Det. Var obehagligt att få ner det via luftstrupen och inte skoj att få upp det.
Men skönt att få mina misstankar bekräftade och att det är uppe. Minskar risken för lunginflammation.
Dock är ett problem att jag nu säkert vet att om jag försöker svälja piller så kan de åka ner fel. Och när jag kommer hem så kan jag inte ta allt i sprutform längre. Och sväljreflexen lär inte bli bättre på säkert 3-6 veckor. Kan bli ett problem.
Kanske kan få med mig sprutor hem.

En sak mindre att oroa sig över.
Kan inte somna. Nu är jag jättepigg efter incidenten. Fått lite mer sömnvätska injekterat. Tar och tittar lite på supernatural och hoppas att den verkar.
Bett dem inte väcka mig tidigt i morgon. Normal väckning på sjukhus är vi sjutiden. Lite väl tidigt.

Godnatt gott folk :)

Hur är det att inta medicinen upplöst i vätska?
Kanske det är lättare att "svälja rätt då"?
(Nu vet jag i och för sig att allt inte kan intas på det sättet.)

Godnatt själv Stefan, sov gott!

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.