Det verkar som om det är helt ute med en vanlig fläkt. Det skall tydligen vara stora kåpor som monteras på väggen.
Har kollat runt lite efter en vanlig fläkt där man drar ut en list (dold bakom ljusrampen) och som har fläktmotorn inne i skåpet.
Är det någon som har införskaffat detta den senaste tiden?? Vilken modell valde ni?
Har kollat runt lite efter en vanlig fläkt där man drar ut en list (dold bakom ljusrampen) och som har fläktmotorn inne i skåpet.
Är det någon som har införskaffat detta den senaste tiden?? Vilken modell valde ni?
Kollade lite snabbt på electrolux och de ha iaf vanliga fläktar fortfarande och de har även utragbara i menyn iaf om detta är en sådan du letar eftre vet jag dock ej.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag kanske är ute och cyklar men Cylinda har en inbyggnadsfläkt, FIF400. Den ska va väldigt smidig att montera just eftersom den är platt och inte behöver ha skåp att gömma motorn i. Med en sån väljer du själv det yttre utseendet. Vi ska mura in den i en kåpa över häll och vedspis. Kostar runt 2000:-.
Jag köpte en Siemens inbyggnadsfläkt för några dagar sedan. http://www.siemens-hushall.com/prod...sp?id=&fib=LI46630SD&parid=&prid=
Har inte installerat den ännu men enligt säljaren, som verkade kunnig, skulle det vara en av de bättre på marknaden. Jag hoppas han har rätt för den gick på 4500 kr inkl. kolfilter.
Har inte installerat den ännu men enligt säljaren, som verkade kunnig, skulle det vara en av de bättre på marknaden. Jag hoppas han har rätt för den gick på 4500 kr inkl. kolfilter.
Hehe... Viss finns det sådana fläktar att få tag på. Men jag måste poängtera en sak! Anledningen till att det mest säljs kåpor av alla de slag är förmodligen för att det just nu är modernt och enligt mig faktiskt ganska snyggt. Men en annan aspekt är nog faktiskt priset... Vi räknade på båda alternativen när vi ritade vårt kök. Trots att vi valde en tokdyr designfläkt blev det billigare än att köpa en bänkfläkt och ett extra överskåp där man dessutom bara kan använda halva utrymmet pga av den skrymmande evakueringsslangen... Kan vara värt att räkna på om man är osäker vid köksplaneringen!AndreasK skrev:
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Själv köpte jag en Elektro-Helios vitlackad inbyggnadsfläkt för några år sedan och den fungerar jättebra. Du får en traditionell fläkt för under tusenlappen, vad fläktskåpet med kryddhylla kostar beror ju på vilket kök du har. Glöm inte att med en traditionell lösning får du även en traditionell kryddhylla som är väldigt bra för traditionell kryddning. Som sagt, jag hade satsat på en traditionell lösning. De traditionella metallfettfiltren (har ej kolfilter) kör jag i diskmaskinen då och då.
Jag förmodar att det är en sådan här du menar!
Det är en Husqvarna Sirocco Silence. Kommer ej ihåg priset, 3 - 4 000 tror jag.
Funkar klockrent.
Den dras ut steglöst.
Lite otydlig bild kanske, men jag hade ingen bättre.
Det är en Husqvarna Sirocco Silence. Kommer ej ihåg priset, 3 - 4 000 tror jag.
Funkar klockrent.
Lite otydlig bild kanske, men jag hade ingen bättre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
