5 200 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
En & halvplan-lösning Åsikter
Vad menar du med "Varför inte välja samma vertikal tema för hela huset" låter intressant men hur menar du?
Tomten är inte mer än 1050 kvadrat, garaget blir minst 150" billigare inbyggt i huset. Sen e det praktistk tycker vi!
Gästrum/lekrum kommer det bli där nere, vad har avståndet till WC med allt att göra?
Vi fundrar vidare på vad du sagt,huset får vi på måndag docj utan innerväggar så dessa går ännu att flytta..
Eders
Micke & Co
Tomten är inte mer än 1050 kvadrat, garaget blir minst 150" billigare inbyggt i huset. Sen e det praktistk tycker vi!
Gästrum/lekrum kommer det bli där nere, vad har avståndet till WC med allt att göra?
Vi fundrar vidare på vad du sagt,huset får vi på måndag docj utan innerväggar så dessa går ännu att flytta..
Eders
Micke & Co
billy_baver skrev:Jag börjar med det positiva: Det två våningar höga matrummet framstår exteriört som husets mest spännande del. Denna del av fasaden är slank och elegant. Du har hävdat de vertikala linjerna fint. Men detta står tyvärr i bjärt kontrast till resten av huset som känns (i sämsta mening) ... stort.
Denna plan är tämligen ineffektiv och passiv. Det finns gott om döda ytor och onödiga avstånd. Att rum är slösande stora må vara en sak. Men då bör volymerna vara bättre disponerade. Takstolarna spänner över ett nästan tio meter djupt hus. I husets mitt kommer utrymmena därför att bli en aning mörka. De båda sovrummen ovanpå groventrén har också för få fönster i förhållande till rumsdjupet.
Nu har jag ingen aning om hur det ser ut på tomten där ni tänker bygga. Vore kul att veta mer om er blivande trädgård. Varför har ni integrerat garaget i huset? Är tomten för liten att rymma fristående garage? Varför har ni lagt gästrummet så långt från bottenvåningens badrum? Varför har ni två stora förrådsrum på ovanplanet, men inget på bottenvåningen? Varför är förråden tillgängliga endast via sovrum? Varför är trappan på bottenvåningen avgränsad med vägg mot vardagsrum och matrum?
För att återknyta till matrummets fasad: Varför inte välja samma vertikal tema för hela huset!
Redigerat:
Synd att du inte dryftar saken förrän nu. Jag hittade halvfärdiga skisser här sedan i höstas, innan alltihop föll i glömska. 
Intressant men tyvärr inte våran stil.. Vi är ute efter ett Amerikansk Country-inspirerat hus. Tack iaf.
Vi är riktigt nöjd med ytterdelarna å insidan med för den delen men vi har nog tagit till oss av allt med för & nackdelar!
Eders
Micke & Co
Vi är riktigt nöjd med ytterdelarna å insidan med för den delen men vi har nog tagit till oss av allt med för & nackdelar!
Eders
Micke & Co
billy_baver skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden