vad är rör-i-rör? är det nått slang för prisol eller nått liknande??

mvh calle
 
Det är precis vad det låter som. Ett rör som ligger i ett annat rör. ;)
Pex slang som ligger i ett extra skyddande rör för att ev framtida fel på pex slangen ska kunna rinna ut i det andra röret och inte inne i väggen. Och kanske även kunna byta ut pex slangen.
 
Oki tack för svaren
då kommer nästa fråga. Jag ska dra vatten rör i trossbottnen i mitt gammla hus. vad ska man använda sig av då? rör-i-rör eller ska man ha prisol. spelar det nån roll vad man använder?
 
smaksak. Jag höll på att bli galen på prisol. Plaströren är roligare att jobba med. Var noga med att följa monteringsanvisningarna och ha systemtänket. Använd produkter från samma tillverkare. Skarva INTE rören vid dold förläggning utan använd kopplingsboxar så du ser om det börjar läcka.

Läs på ordentligt oavsett lösning. De flesta leverantörer har omfattande dokumentation.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.