För skruvdragare förordar jag moderna 12V-system, tex Milwaukee M12. Krävs mer pulver så finns skruv- och mutterdragare i samma system, utmärkt.

Borrhammare, där krävs avsevärt mer effekt och jag föredrar personligen nätdrivna prylar där detta är praktiskt, gärna Hilti som jag har mycket god och lång erfarenhet av. Men det finns hyfsade 18V borrhammare om man tvunget vill ha batteridrivet, inga problem.

• Gilla
hscn
  • Laddar…
B larry78 skrev:
Gillar med Milwaukee men hade nog valt en annan knack. Bättre köpa maskinen löst, den är dock relativt tung om man skall skruva uppåt. Eftersom batterierna är stor del av kostnaden så skulle jag fundera vilka andra verktyg som jag vill ha i framtiden på batteri och köra samma märke.
Hamnade på Milwaukee för några år sedan efter växellådshaveri på några Makita och Bosch. Mycket nöjd med hållbarhet. Har både 12 och 18 volt. Helt riktigt att 18 volt är onödigt tunga, använder nog 12 voltsvarianterna till 80%, förvånansvärt kapabla. Har köpt flera lösa maskiner från Swedenusatrade på Tradera. Ser ingen kvalitetsskillnad jämfört med europavarianterna, möjligen med undantag för batterier.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.