Enligt ännu obekräftade uppgifter har Emrahus gått i konkurs.
 
Hoppas att de inte hade en massa pågående byggen med kunder som betalat i förskott då!
 
Ansökan om konkurs 11-01-28, Lunds tingsrätt.
 
Måste gått risigt i slutet av 2010, resultat 2009 och första halva 2009 visar ju på vinst och rätt god soliditet.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Hoppas att de inte hade en massa pågående byggen med kunder som betalat i förskott då!
enligt dem så ska inga husbyggen vara igång dvs att ingen kund står med ett halvfärdigt hus
 
Enl. vad se skriver så beror konkursen på att en kund inte betalat sina fakturor på över en miljon. I mina öron så låter det som ett oavslutat bygge med en konflikt om kvalitet eller liknande.
 
Tittar man på emrahus hos ex. "allabolag.se" så ser man att befattningshavarna i bolaget är inblandade i ett större antal bolag. De flesta är antingen så nybildade att inga resultat finns redovisade, eller redovisar stora förluster. Andremannen (som jag har fått för mig är huvudägare i Emrahus, och även står för det "nya emrahusbolaget") har 6 bolag varav 2 har inlett konkurs, och de övriga redovisar allt från måttliga förluster till gigantiska förluster.

Låter inte som ett företag man skulle vilja anförtro sitt livs största affär.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.