11 131 läst ·
10 svar
11k läst
10 svar
EMCOSTAR kombimaskin köpråd?
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Hej
Jag har alltid velat ha en EMCOSTAR (tror jag den heter). En grönguld skimrande maskin gjord i Österrike på 70talet tror jag.
Det finns massa tillbehör som bandsåg klings putstallrik svarv hyvel i samma maskin. Min uppfattning om den är att det ör en kavalitetsmaskin för hobbyarbeten, dvs inget man bygger hus med....
Den finns tydligen som både 240V och 400V.
Någon som vet mer om dessa maskiner?
Jag har alltid velat ha en EMCOSTAR (tror jag den heter). En grönguld skimrande maskin gjord i Österrike på 70talet tror jag.
Det finns massa tillbehör som bandsåg klings putstallrik svarv hyvel i samma maskin. Min uppfattning om den är att det ör en kavalitetsmaskin för hobbyarbeten, dvs inget man bygger hus med....
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Eftertraktade vet jag inte. Emco-hyveln går ibland för en del pengar. Resten av multimaskinen brukar gå för 800-1500:- på blocket med regelbundenhet. Det är ingen superprecision i den. Jag har känt på 2st och kvalitetsmaskin vet jag inte om jag skulle kalla dem. Min farfar använder sig av hyveln, och lyckats försörja sig på att bygga båtmodeller. (Modellbåtar?)Workingclasshero skrev:
Hej
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Ja, det är väl för mindre arbeten?Frustrator skrev:
Eftertraktade vet jag inte. Emco-hyveln går ibland för en del pengar. Resten av multimaskinen brukar gå för 800-1500:- på blocket med regelbundenhet. Det är ingen superprecision i den. Jag har känt på 2st och kvalitetsmaskin vet jag inte om jag skulle kalla dem. Min farfar använder sig av hyveln, och lyckats försörja sig på att bygga båtmodeller. (Modellbåtar?)
Men ganska bra kvalitee eller?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Det lilla jag klämt på den gör att jag känner samma sak.Frustrator skrev:
Jag har ett snickeri redan, men söker en kombimaskin för "Jag ska bara" jobben att ha i verkstaden ;-)
Är du fortfarande ute efter en så finns det nu en på blocket med många tillbehör. Du får åka till Västmanland men det är ju inte jättelångt från Stockholm.
jag vet inget om maskinen som säljs ska tilläggas utan sökte på en rikt och planhyvel
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/metallsvarv_och_metallbandsag_emcostar_kombi/100358588
jag vet inget om maskinen som säljs ska tilläggas utan sökte på en rikt och planhyvel
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/metallsvarv_och_metallbandsag_emcostar_kombi/100358588
Jag har en emco star 3fas maskin komplett med många tillbehörWorkingclasshero skrev:
Hej
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Klicka här för att svara