Lånar tråden lite.. Har en likadan och behöver reservdelar. Det som främst fattas är
1) Slitbanegummit (nr 3 på en av bilderna. H6A030 020. Skall vara om de större hjulen som sågbladet löper på)
2) O-ring (typ drivrem. Nr 15 på en av bilderna. ZOR 50 6440)

Går det att få tag på sådant idag?
 
Redigerat:
  • Gilla
Matts1958
  • Laddar…
M Mogg skrev:
Lånar tråden lite.. Har en likadan och behöver reservdelar. Det som främst fattas är
1) Slitbanegummit (nr 3 på en av bilderna. H6A030 020. Skall vara om de större hjulen som sågbladet löper på)
2) O-ring (typ drivrem. Nr 15 på en av bilderna. ZOR 50 6440)

Går det att få tag på sådant idag?
Jodå! Jag köpte mina här: https://www.ebay.com/usr/bandsaw-tire-warehouse?_trksid=p2057872.m2749.l2754
 
pools pools skrev:
Jodå! Jag köpte mina här: [länk]
Tack! Hittade lite grejer där ganska så snabbt.

Lånar tråden lite till.. Du har en BS-2 också? Hur tycker du att den fungerar?
 
M Mogg skrev:
Tack! Hittade lite grejer där ganska så snabbt.

Lånar tråden lite till.. Du har en BS-2 också? Hur tycker du att den fungerar?
Den funkar alldeles utmärkt! Lite vibrationer kanske, men inget som stör. Jag har två olika sågblad, ett bredare och ett smalare. Kan inte ange bredderna just nu, är inte i verkstan.
 
pools pools skrev:
Den funkar alldeles utmärkt! Lite vibrationer kanske, men inget som stör. Jag har två olika sågblad, ett bredare och ett smalare. Kan inte ange bredderna just nu, är inte i verkstan.
Ville bara veta ditt omdöme om den för att överväga om det är någon idé att kosta pengar på den. Har en större bandsåg också. Du behöver inte kolla upp bredder på sågblad.
 
Hej!

Gammal tråd det här.
Den här verkar finnas både som 230V och 400V. Din maskin ser ut att vara 400V. Upplever du att den är tillräckligt stark för alla jobb?
Går den som 2x400V eller 3x400V?

MVH Jonas
 
J joengse skrev:
Hej!

Gammal tråd det här.
Den här verkar finnas både som 230V och 400V. Din maskin ser ut att vara 400V. Upplever du att den är tillräckligt stark för alla jobb?
Går den som 2x400V eller 3x400V?

MVH Jonas
Hej Jonas!
Den går som 3x400 och funkar alldeles utmärkt, men det är en "hobbysåg" jag har inte testat att klyva större stockar med den. Det är den ju inte gjord för. Men för vanligt hobbysågning så funkar den perfekt. Det är ju ändå en trefasmotor i den.
Mvh. P-O
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.