Lånar tråden lite.. Har en likadan och behöver reservdelar. Det som främst fattas är
1) Slitbanegummit (nr 3 på en av bilderna. H6A030 020. Skall vara om de större hjulen som sågbladet löper på)
2) O-ring (typ drivrem. Nr 15 på en av bilderna. ZOR 50 6440)
Går det att få tag på sådant idag?
1) Slitbanegummit (nr 3 på en av bilderna. H6A030 020. Skall vara om de större hjulen som sågbladet löper på)
2) O-ring (typ drivrem. Nr 15 på en av bilderna. ZOR 50 6440)
Går det att få tag på sådant idag?
Redigerat:
Jodå! Jag köpte mina här: https://www.ebay.com/usr/bandsaw-tire-warehouse?_trksid=p2057872.m2749.l2754M Mogg skrev:
Den funkar alldeles utmärkt! Lite vibrationer kanske, men inget som stör. Jag har två olika sågblad, ett bredare och ett smalare. Kan inte ange bredderna just nu, är inte i verkstan.M Mogg skrev:
Ville bara veta ditt omdöme om den för att överväga om det är någon idé att kosta pengar på den. Har en större bandsåg också. Du behöver inte kolla upp bredder på sågblad.pools skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@pools @fahlis @nanowire @OlaC @[URL='https://www.byggahus.se/forum/members/ceson.42543/']ceson[/URL]https://www.byggahus.se/forum/members/ceson.42543/ @Mogg
Nu har vi lagat en film som gick sönder när den laddades upp av pools. Se filmen i det här inlägget https://www.byggahus.se/forum/threads/emco-bs2.287636/#post-2621990
Nu har vi lagat en film som gick sönder när den laddades upp av pools. Se filmen i det här inlägget https://www.byggahus.se/forum/threads/emco-bs2.287636/#post-2621990
Hej Jonas!J joengse skrev:
Den går som 3x400 och funkar alldeles utmärkt, men det är en "hobbysåg" jag har inte testat att klyva större stockar med den. Det är den ju inte gjord för. Men för vanligt hobbysågning så funkar den perfekt. Det är ju ändå en trefasmotor i den.
Mvh. P-O
Klicka här för att svara