Hej! Vore tacksam om någon kunnig kan upplysa mig om hur kraftigt reservelverk som behövs för att driva denna Luft/luft värmepump. Bifogar foto . Specifikationsetikett på en Mitsubishi Electric luft/luft värmepump, modell MUZ-FH35VEHZ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

800w märkeffekt, så satsa på minst 1kw eller hellre 2kw

Jättebra, stort tack för upplysningen.

tommib
Det kan vara så att det krävs ett ännu större elverk, kompressorer är rätt elaka laster och drar mycket ström i startögonblicket.

• Gilla
DonPablo
  • Laddar…
Den modellen har en inverter som styr kompressorn så lasten i startögonblicket är mer begränsad men däremot tror jag den reaktiva effekten kan vara elak för ett reservelverk. Tyvärr saknas uppgift om kVA.

P
den skall ju säkras med 10A minst kör man dom på max brukar det bli lite styvt 9A så minst 2kw elverk är ju säkrast

Yourgene Yourgene skrev:
Stort tack för alla svar, nu vet jag, det får bli en
CHAMPION 3300w Inverter elverk Dual Fuel. Borde bli bra.
Hej Yourgene

Hur gick det köpet och att att driva din luft/luft-värmepump?

Hej! Jo jag köpte ett elverk på 7000W! Men eftersom vi bara skulle ha det som reserv värme om strömmen skulle utebli långvarigt och detta inte inträffat (tack och lov) så har vi inte testat.

MultiMan
M Martin Lundmark skrev:
Hej Yourgene

Hur gick det köpet och att att driva din luft/luft-värmepump?
En av grannarna köpte ett Great White (eller något liknande, har svensk sida) inverterverk på 3500W och det användes nyligen när vi var utan ström i mer än ett dygn. Det drev utan problem hans LLVP, TV samt lite till.

• Gilla
Yourgene
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.