Knalla in till Elektroskandia så hjälper de dig. Art nr str lite längre upp i tråden. Har du tur så finns det reservdelar annars så är det bara att byta hela eller kanske du kan ha tur om någon EL firma har någon liggande som du kan få lite billigt?

Elektroskandia har jag inte så långt bort så jag absolut kolla med dem. Det verkar ju helt galet att byta hela uttaget bara för att plastinsatsen gått sönder, så har inte Elektroskandia får jag snacka med varenda elektriker jag ser i villaområdet! :thumbup:

Vad går metalluttagen för på butik?
Jag har ett femtiotal sådana mestadels oanvända liggandes i kartonger på vindan om någon är intresserad.

De är svindyra, 2-vägs runt 600 + moms hos grossist.

snaggletooth skrev:
De är svindyra, 2-vägs runt 600 + moms hos grossist.
Sjukt. Jag har både tvåvägs samt ett gäng fyrvägs också, jag har för mig att de är av samma modell men dock inte alls lika många.
Om någon undrar så var föregångaren till mitt hus en extrem samlare. Av precis allting, och då menar jag ALLT.
Eluttag, gasolflaskor, sådana spraykorkar man har på flaskor med städmedel i (jag har några svarta säckar fulla med oanvända om någon behöver :cool: ), koppartackor, massiva kopparstänger, verktyg, diskbänkar osv.
Mycket metaller såldes när metallpriserna var bättre men nu är det bara att hålla på grejerna tills nästa prisökning.
Ps. Ja de skrattade lite smått när jag kom in till Stena med 15 diskbänksplåtar i ett svep..

PM skickat hekosi...:)

Det höga priset beror på att den typ av uttag nästan aldrig används (säljs) , jag har aldrig nyinstallerat ett bara bytt nått då kunden insisterade på att få ett lika som det g:a.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.