Scanbad säljer en badrumsmöbeö, Delta kantate, med ett tillval elutag i lådan.
Tyvärr vill man ha drygt 3000 kr för ett paket med eluttag och LEDlister
Ballingslöv har ett uttag för låda tillval. Jag kan inte tyvärr hitta någon onfo om vad paketet innehåller. Är det bara uittag eller finns det även med kopplingar.

Måste man ha speciell kabel mellan låda och komod typ spiralkabel/telefon sladd?
Finns det någon annan som säljer motsvarande

Scanbad delta kantate
Delta_19aa_13.tif@p0x0-q85-M621x568-croped%28126,310@3463x3167%29-FrameNumber%281%29.jpg

Elektrikerna löste detta hemma hos mig genom att sätta ett vanligt jordat uttag i kommoden, som kopplades med SKX-kabel till en tvättmaskinsdosa med dragavlastning på väggen.

pelpet skrev:
Elektrikerna löste detta hemma hos mig genom att sätta ett vanligt jordat uttag i kommoden, som kopplades med SKX-kabel till en tvättmaskinsdosa med dragavlastning på väggen.
Tvp frågor.

Ip-klass på dosan?
Monterade uttaget i dosa eller på vägg med utstickande elrör?

Tror det var IP54 på tvättmaskinsdosan. Den monterades över en infälld väggdosa bakom kommoden. Själva uttaget var nog IP20 eller 21 och utanför elektrisk våtzon.

pelpet skrev:
Det blir inte "tjorv" med sladden? Är det nedersta lådan och sladden ligger under?
Behövs det inte dragavlastning på uttaget?

Redigerat:
pelpet skrev:
Tror det var IP54 på tvättmaskinsdosan. Den monterades över en infälld väggdosa bakom kommoden. Själva uttaget var nog IP20 eller 21 och utanför elektrisk våtzon.
Tack!

pelpet skrev:
Så gjorde jag (läs: en kollega på min order) i en kåk jag håller på med, men använde en spiralkabel i stället. Ett 4vägsuttag i lådan.

Spiralkabel var svårt att finna så köpte en skarvsladd med spiralkabel och slaktade bägge ändar.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Så gjorde jag (läs: en kollega på min order) i en kåk jag håller på med, men använde en spiralkabel i stället. Ett 4vägsuttag i lådan.

Spiralkabel var svårt att finna så köpte en skarvsladd med spiralkabel och slaktade bägge ändar.

//Patrik
Conrad har den här sladden och den dragavlastaren

Redigerat:
Bengt_C skrev:
Det blir inte "tjorv" med sladden? Är det nedersta lådan och sladden ligger under?
Behövs det inte dragavlastning på uttaget?
Inget tjorv, sladden är ca 40 cm lång. Uttaget sitter i översta lådan i en IKEA Godmorgon 2-lådors kommod.
Jag antar att elektrikerna har satt en dragavlastare under uttaget, jag har inte öppnat och kollat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.